I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2008-03-04 14:12

Speech Recognition

Vet att det varit uppe tidigare, men efter några sökningar lyckades jag inte hitta igen rätt tråd. Jag undrar helt enkelt om namnet på ett bra program för att styra datorn via rösten. Viktigt är att man själv kan bestämma precis vilket kommando datorn ska köra, dock har jag bara tänkt använda mig av ungefär 5 ord.

Jag vet precis hur bra/dåligt dessa program fungerar, så inga uppläxningar tack. :)

I övrigt tacksam för alla tips jag kan få!

2008-03-04 18:37
Vista har väl inbyggt?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-03-04 19:02
Där finns ingen möjlighet till egna kommandon, bara windows förvalda.

2008-03-04 20:32
aha i see
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-03-04 20:41
För övrigt suger det. :P

2008-03-04 21:07
Åh, vad lust jag fick att posta Conan-klippet där han visar hur kasst NBC's eller (GE's) röststyrda telefonbok typ funkar, men hittar det inte. Nån som kan hjälpa.
Sorry för topicjacking

2008-03-05 12:41
Mennar du Dragon NaturallySpeaking eller e-Speaking?
Error: KeyBoard Missing.
Press Any Key To Continue.

2008-03-05 16:20
Ouch, jag är inte säker. Ska kolla upp de två programmen, förhoppningsvis är det ett av dem.

2008-03-07 08:18
IVOS (Intelligent Voice Operating System) är riktigt nice, allt ifrån att starta program, använda snabbkommandon till att scripta eget.

Använde det förut, en polare tyckte jag var dum i huvudet som pratade med datorn, så han skrek något random och datorn startade om.. :P

Bara att ta bort alla systemkommandon direkt, sen lägga in nya för dom du behöver..

jag hade nog för ALT + TAB, Winamp, paus/play, firefox och lite mer smått och gott.. slappt som fan när man lutar sig tillbaks och inte orka skynda sig tillbaks.
Your "best"!? Losers always whine about their best.
Winners go home and fuck the prom queen.

2008-03-07 08:22
Ska kolla in det!

2008-03-07 08:42

2008-03-07 08:43
tänk också på att du måste installera något från microsoft som är ganska stort, samt "lära" datorn att känna igen din röst genom att läsa berättelser för den.. känns lagom bizzart att läga för datorn, men det blir mycket bättre efteråt.. :P

2008-03-08 14:50

2008-03-08 23:15
amfetaminpsykos X28

den dagen vi får uttag inopererade i hjärnan när vi föds tror jag på en sån där grej.. lär ju knappast funka lika bra som ett röststyrt program, eller? ska läsa på imorgon.. xD puss och godnatt

2008-03-09 11:52
Det där är en VÄLDIGT knepig fråga i.o.m. "funka lika bra som ett röststyrt program". Har själv inte testat köret men kan tänka mig att det kan vara lika knepigt att få det att fungera smidigt även om speechrecognition har utvecklats en del genom åren .)

Ändrar man frågeställningen till huruvida det skulle fungera lika bra som klassisk knappbashing så tror jag instinktivt och utan empirisk kunskap att jag svarar "NEJ!".