I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

är min laptop varm?

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2008-03-02 13:36

är min laptop varm?

Ibland när man bara surfar typ så kan cpun och gpun ligga på ca 80 C.... är det för mycket?...fast när man spelar så går den inte upp, men jag tycker 80 grader låter lite mycket:S

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-03-03 23:03
mjo hyffsat.. ha den itne i knät, då får du pungcancer!
Jag säger inget!
Läkerol, makes people talk
shiet!

2008-03-03 23:24
en härlig myt =)
hejhej

2008-03-04 07:13
Det är ingen myt. Finns studier som visar att om diu har den i knät så kan din kära pung inte hålla sina 36 grader och tar skada.

Ni vet väl att när kroppen blir utsatt för tex extrem nerkylning, du ligger naken på antarktis.  Så prioriterar kroppen blod och värme till hjärnan i första hand och pungen i andra hand. Hjärtat o alla andra hyffsat viktiga delar kommer på tredjeplast. Det är därför det e så gött o köra ner handen som Al Bundy, håller en fin jämn tempratur.
Dock klarar inte den att hålla rätt temp när den blir så upphettad som den kna bli av en varm laptop.

Dock finns det väldigt fula små konstiga kuddar som är gjorde o ha i knät med kylning och tjock vadering för att du ska slippa problemen. Ta hand om dina två små vänner!
Jag säger inget!
Läkerol, makes people talk
shiet!

2008-03-04 08:31
80 grader är väl normalt på en laptop om man far in på en lite krävande sida. Har hänt mig på vissa flash-spel att min CPU kommit upp i 87 grader men framförallt brukar det bli riktigt varmt då jag kör igång lite kodningsalgorithmer i matlab.
Min blogg: http://emilmolin.wordpress.com

2008-03-04 15:47
då är det alltså lugnt:P... ingen risk att den bräns.. ja vet ju när mna har stationär så tycker man typ 60-70 är för varmt för en cpu:S
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.