I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2008-02-28 10:27

.MKV filer

nån som vet hur man bäst spelar .mkv filer? i både VLC och MPC får jag bara ljud + nån seg pixligt hackig skitbild, känns som jag borde ha dator nog att spela såna filer med mitt 8800gtx.

kan folk sluta crunka runt i fl studio och börja prodda på vettig väg, jävla lekis fan, grr!

2008-02-28 10:49
Det kan vara korrupta filer. Jag har bra mycket sämre grafokkort men kan spela upp 1080p filer utan problem så grafokkortet är inget fel.
Har du rätt drivrutiner etc?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-02-28 10:53
MKV äter CPU-kraft, har du tillräckligt snabb processor?

MKV i 1080p spelar jag utmärkt utan ens en antydan till hackning i min Popcorn Hour A-100 ...älska det lilla miraklet. :D
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-02-28 10:55
Den funkar bra altså?
Senast jag läste lite om den hittade jag väldigt lite info och att den var svår att få att fungera ordentligt.

2008-02-28 11:45
Roots/

Har du Coreavc installerat? Installera det, gå in i MPC välj det som preferred filter.

Daviden//

Funkar den något bra?

Rent specmässigt är den ju ungefär min dröm. MKV, srt, DTS, HDMI, trådlöst etc....

2008-02-28 11:50
såg att det ändå inte är trådlöst? jisses.

2008-02-28 13:51
SkankyWhore

Funkar helt underbart bra. :)

Sociopat

För mig spelar det absolut ingen roll att den inte är trådlös, har min AP på samma ställe som jag har min tv osv., ingenting syns. Sitter vid min laptop, tankar ner någon film - slänger över via wlanet till popcorn-lådan - ser film.
Grymt.

2008-02-28 18:31
sitter med en amd64 x2, 2,1ghz ..borde la räcka, ska testa coreavc.
kan folk sluta crunka runt i fl studio och börja prodda på vettig väg, jävla lekis fan, grr!