I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Internet sluta funka i vista? funkar dock i nätvärket på en annan dator.

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

   

2008-02-26 14:26

Internet sluta funka i vista? funkar dock i nätvärket på en annan dator.

Hej jag har ett problem, det är nämligen såhär att vi sitter 2 stycken via bredbandsbolagets modem(med flera utag) och den datorn jag sitter på nu har xp och allt funkar skitbra, på min dator har jag dock vista ultimate och där funkar nu internet inte alls.

Grejen är att internet slutade funka igårkväll så att jag var online på wow medans firefox/ie/msn slutade funka.. men kunde fortfarande spela.. konstigt tänkte jag men gick och la mig, idag när jag startar datorn så funkar inte internet alls, allt som har med internet att göra hänger sig direkt när jag startar det, får felmedelande med allt..

Det konstiga är att när jag kollar i närvärks centrumet så står det att allt funkar, alla nätverk, jag har WAN ip och riktig nätmask.. MEN VARFÖR INGET INTERNET?

Är det något i vista :S? något man ska ta bort... Jag måste få igång internet snarast så jag är av behov av det, hoppas någon kan hjälpa mig för annars så blir det ominstallation av XP eller vista.

lär instalera om vid 16:30 ungefär så hoppas någon kan hjälpa mig.

//Caesar

"Vet du hur man ser att det är en sverigedemokrat som skapat tråden?
* Särskrivningar och allmänt illa vårdat skriftspråk.
* Ovidkommande babbel om pöbel, svartingar, negrer, hasch, och kommunister."