I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Projekt bygga dator. [Tips, råd, do's and don'ts, tips på komponenter]

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

   

2008-02-23 10:09

Projekt bygga dator. [Tips, råd, do's and don'ts, tips på komponenter]

Japp.. jag skall för första gången ge mig på att köpa alla komponenter inkl. chassi och bygga ihop skiten själv.

Kom gärna med tips på prylar som ni rekomenderar. Jag vill ha en snabb kraftfull speldator för så få dollars som möjligt. Jag vill kunna nyttja datorn i minst 3 år.

Jag har ingen riktig budget, rättare sagt; jag har inga pengar, men jag ska spara ihop det som behövs. Men försök som sagt att hålla kostnaderna nere så mkt som möjligt. Jag har tänkt att köpa komponenterna från antingen dustinhome.se eller från datorbutiken.com. (det spelar väl egentligen ingen roll så länge alla komponenter kommer från samma ställe)




För övrigt vad bör jag tänka på? Jag tänkte köpa ett verktygsset inkl. ett jordnings armband. Sen är det väl bara att skruva ihop och sätta allt på plats enligt instruktionsböckerna.
(om någon känner till någon step-by-step guide på nätet som ni rekomenderar extra varmt är ni välkommna att länka eller tala om vart den återfinns=)

Så komigen Hit Me!

Tror du mej inte? Fråga min mamma!