I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Återupplivningsförsök: Problem med BIOS?

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

   

2008-02-22 16:31

Återupplivningsförsök: Problem med BIOS?

Jag ska försöka skaka nytt liv i morsans PC. Den är otroligt seg och fungerar inte riktigt som den ska. En släkting har fuckat upp den totalt. Han fick i uppdrag att formatera skiten och återställa den till fabriksinställningarna. men sitället gick han och avinstallerade program och raderade filer etc. (!)

Efter det har den itne mått speciellt bra. Jag försökte att formatera den och installera om windows som man ska göra, men det gick inte, utan jag fick bara massa felmeddelanden.

kan tillägga att även det integrerade ljudkortet lade av efter att gubbjäveln pillat på datorn. Är det problem med BIOS? Kan de behövas uppdateras? Hur gör man det??


Jag har tänkt att köpa två st nya RAM-minnen, och byta ut HDD. Det borde väl inte vara några större problem än att helt enkelt plocka ut det gamla och sätta in det nya, och installera windows? (jag har såklart kollat så att RAMminnet och HDD passar med moderkortet).

tacksam för all hjälp!

Tror du mej inte? Fråga min mamma!