I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Itunesproblem [Mac]

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

   

2008-02-17 22:39

Itunesproblem [Mac]

Hej jag har en iMac och på den har jag två användare (min och min flickväns) vi har våran skivsamling inlagd på vardera användare men vi vill ju kunna ha tillgång till varandras låtar så jag skulle vilja sätta ihop ett enda itunes library med bådas våra låtar.

Det jag gjort hittils är att slängt in min och min flickväns musik i "Delat" mappen som är tillgänglig för båda användare. Sedan har jag satt iTunes biblioteket till att vara den mappen hos båda användare. Detta löste dock inte problemet det är en del (dock inte alla) låtar där min flickvän inte har rättighet till några låtar skumt nog.

Det jag undrar över är om någon vet något bättre sätt att göra det här och nej jag tänker inte ha dubbla kopior över all musik vi har ,då det är ett slöseri med minne. (plus att vi inte kommer att ha tillgång till låtar som den ena lägger till osv.) Och nej jag kan inte tänka mig att sitta och köra chmod manuellt på varje fil individuellt då det är ett x hundratals låtar osv.

Min blogg: http://emilmolin.wordpress.com