CPU Temperatur
Asså det var något fruktansvärt har köpt ny fläkt och allt till min p4. Ny kylpasta på och grejer, ändå toppar den 65grader vansinnigt, vad är fel egentligen? Moderkortet ligger under 40 grader och lite mer hårdisken...
lifeforms > Polisens uppgift är att försvara den privata äganderätten och hindra arbetskraften från att slå ihjäl varandra på fyllan.
den ligger på 65 när du arbetar? isåfall har du ju inget att klaga på.. Och du kan inte cpu'n med annat då det är kärnan i datorn och har sjukt många svängningar per sekund, kolla upp hertz, en annan sak är att man inte mäter mordekortet utan lådans värme. Är det i standby läge så är det kanske lite för varmt, se till att du har dammat av allt och har bra luftflöde i datorn, så att det blir rundgång ungefär..
"Vet du hur man ser att det är en sverigedemokrat som skapat tråden? * Särskrivningar och allmänt illa vårdat skriftspråk. * Ovidkommande babbel om pöbel, svartingar, negrer, hasch, och kommunister."
alternativt skippa alla fläktar och kör vattenkylt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
vad är det för processor?
It's only gay if balls are touching
ladda ner core temp alternativt lavalyst everest och kolla tempen med dem.
Så länge du inte ger upp har du aldrig förlorat
Fatceaesar, den ska ligga på typ 40-50 grader min är på 60+ när jag startar datorn. Har satt fläkten på Performance Mode med för att kunna kyla den bättre, hjälper dock inte mycket tyvärr. Jag städade ur det idag och satte på den ordentligt o allt men samma ändå. Vad menar du med Hertz? Jag kollade upp Voltage iaf och det ligger under 1.4 med så. SkankyWhore, ja du betalar :P Kupo, Intel P4 3.0ghz 530 frost, jag kör lavalys bland annat ;)
lifeforms > Polisens uppgift är att försvara den privata äganderätten och hindra arbetskraften från att slå ihjäl varandra på fyllan.
Kan vara så enkelt som en missvisande sensor. Om du nu inte mätt tempen manuellt, med en termometer. Antingen det eller så sitter inte kylaren som den ska. 60° är ingen fara ändå.
otroligt att jag bara vänt på fläkten och nu håller den 48-50 grader... fattar ingenting alltså
nu mitt i natten har tempen höjts med 10 grader, man hör med att fläkten snurrar snabbare... av vilken anledning liksom, fes någon i rummet?
i aktivitetshanteraren visar det även att cpu-användningen typ maxar på 50%+ hela tiden och ändå gör jag ingenting på datorn. har 2gb ddr2
Känner igen det där med nån skum process som tar en massa när dator är idle, men kolla upp så det inte är systemets vänteprocess bara, där ska all oanvänd cpu vara :)
antingen det, eller så är din dator hijackad.
CrashWorkZ, det är en ftp, jag stänger av fpn, sen hoppar problemet över till ICQ, sen till Explorer > vilket tvingar mig att reboota :) krapduude, nej det är inte den :) kupo, hur kan jag ta reda på det då, har nod32 bara
nyss hänge sig iexplorer.exe bara sådär hörde att fläkte börja gå igång på högvarv, den är på 50% med och cpu är på 60grader
plocka isär och plocka ihop processorn, kolla så att den sitter rätt och orörlig. Låter som dålig kontakt alternativt hög leakage.
frost, vad menar du med plocka isär :P två personer har satt på den på sitt sätt, jag tror inte det blir bättre :)
ta loss processorn och sätt på den igen. Förra formuleringen var missledande. :P
Först kanske du ska offra 40 minuter till att formatera om datorn. Behöver inte alls vara något hårdvarufel.
tramsiga förslag :)
Ska du ha invecklade och långsökta förslag, prova en sida inriktad på datorer istället för något hiphop community.
detta är väl datorforumet :)
Och vi kan komma med invecklade och långsökta förslag.
frost ditt förslag har jag redan gjort typ 3 gånger, formatera går jag dock inte med på crashworkz, kan också säga det at datorn varit lugn nu ett tag...
tror du har klantat dig och saker och ting inte kyler som de ska. det förklarar varför datorn är seg och allmänt konstig. gör om, gör rent, gör rätt.
cry me a river! --> thcrew
Som sagt..
Själv skulle jag formaterat. Och sen under installationen varit noga med att inte ha nätverkssladden i fram tills dess att jag kört in SP2 (om du kör XP alltså).
Tycker det låter som ett mjukvaruproblem speciellt då den har 50% cpu aktivitet och att den aktiviteten hoppar vidare från processer när du stänger av den mest aktiva.
Min blogg: http://emilmolin.wordpress.com
Emo, jag lyssnar :) Tror alla andra har fel, formatering är inte lösningen vad jag tror.
Alltså jag tycker det låter som ett virus faktiskt eller något jag menar det är något som snor cpu och det spelar ingen roll vad du stänger av för process. Hmm provat starta i säkert läge osv?
Min blogg: http://emilmolin.wordpress.com
jag la märke til att problemet alltid startade med ett speciellt program så jag har inte kört det nu sen dess och det verkar funka bra, dock är tempen ändå lite för hög tycker jag men iaf mindre än innan
klart det är möjligt att windows fuckat upp sig och schemaläggningen inte funkar. Men det förklarar inte temperaturen, det enda rimliga är att du klantat dig när du satt på kylningen, antagligen sitter den för dåligt, alternativt att den är för dålig i sig. Men ja tror på att du satt fast den dåligt helt enkelt.
joda bara för din skull, och dem andra som tror på din teori får vi göra ett 3e försök ikväll :)
Varför skulle windows få din cpu att gå varmare ?
joda, ibland hänger sig vissa program, som ie tillexempel igår och går på högvarv och käkar 50% cpu står det i aktivitetshanteraren.... det är ju ett problem iaf, och nej det funkade inte med fläkten heller :(
kan man utesluta minnena helt här vid denna typen av problem? det kan inte vara så att dem håller på att gå sönder eller liknande och ställer till med kaos för cpun som visas i aktivitetshanteraren?
tror att problemet har löst sig, min psu sprängdes så jag bytte den sen nu är datorn helt annorlunda.. hör knappt den längre
Oj jävlar, det tänkte jag inte på. Du kunde ha kollat i programmet Everest om spänningen som skickades ut från agget hade rätt värden. Nu hade du en jävla tur att inte agget tog med sig moderkortet, cpu, minnena och grafikkortet. Lucky boy.
frost det gjorde jag och det skulle visa ok värden vad jag förstod
Aight. Well, hoppas inte att dina prylar har tagit skada.
det verkar inte så :)