I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

   

2008-02-11 15:49

Flashhjälp!

Tja! Har 3 frågor gällande hemsidebyggande i flash som jag hoppas få svar på.

1. Hur fan aktiverar man knappjävlarna? har kunnat det här men av någon anledning har jag glömt bort helt. Jag har 5 olika sidor med keyframes som är utsatta med såna där flaggor och nu har jag ett lager där menyknappar ligger. Min fråga är alltså hur jag får dom olika knapparna att "hoppa" till dom olika flaggorna. Hoppas ni förstod!

2. Finns det någon möjlighet att få in myspace-spelaren i Flash, kommer nämligen att ha en musiksektion på hemsidan och de skulle vara soft om man kunde ha myspacespelaren. Jag vet att detta fungerar med html (www.trainspotters.se bla.)

3. Hur publicerar jag min hemsida sen? Jag har serverutrymme på 100 mb, men jag antar att man måste göra en vanlig html sida som öppnar detta flashdokument som jag har skapat, finns det någon bra guide för detta eller är det inte så pass avancerat ens kanske?

Tacksam för all hjälp jag kan få!

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.