I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Har inga drivrutiner till mitt moderkort (inget ljud) :(

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2008-02-04 22:33

Har inga drivrutiner till mitt moderkort (inget ljud) :(

Har precis satt in mina nya Hårddisk (använder inte den gammla alls). Har instalerat dom flesta drivrutinerna förutom till modekortet, datorn funkar dock bra ändå, de ända problemet är att ljudkortet är inbyggt så jag har inget ljud. har letat och letat men hittar inte drivrutinerna. och jag vet inte vad jag har för modekort, har använt massa program som visar mig vad jag har för hårdvara men de står inte vad jag har för modekort, har meckat upp datorn och försökt kolla men de står inte.. nån som vet hur jag ska göra för att få mitt ljud att funka?

detta är vad jag vet om min dator :)

AMD Athlon(tm) XP +2600, 512 ddr-ram.

jag använde programmet CPU-Z (som visar vad jag har för processor,ram-minne osv) och när jag tittar på "mainboard" och "manufacturer" står de inget men de står under "model KT400-8235"

Tack på förhand!

Damn right I'm an asshole, you pussies ain't even half this tight //Qwel

2008-02-05 00:35
snälla de bör väl finnas nån som kan hjälpa mig? :(

2008-02-05 01:11
nu hittade jag ett annat program och de står så här.

Motherboard model: ECS L7VTA
Motherboard chipset: via vt8377 kt400

har googlat hur mycket som hellst men hittar inget bra? nu kanske nån kan hjälpa? :)

2008-02-05 13:07
Googla så hittar du ju direkt typ :-)

2008-02-05 13:07
Sök "drivers L7VTA download", svär att du kommer rätt! :-)

2008-02-05 13:11
ok hittar frotfrande inge bra.. hittade en som verkar funka men de va en zip fil som sen visade sig vara en BIN fil? vilket fil-format ska de vara?

2008-02-05 13:20
Det bästa du gör är ju att gå in på Elitegroups sida, lär ju finnas arkiverat där. Försökte hitta direktlänk åt dig men har ej flash/java ordentligt på den här datorn så kunde inte surfa sajten riktigt som jag ville.

2008-02-05 13:38
när jag går in här och letar efter L7VTA och klickar verkar de vara något annat? :O

2008-02-05 13:53
ja nu fixade jag de äntligtn..tack för hjälpen :)

2008-02-05 17:11
ot

för å kolla moderkort å andra prylar i datorn så finns
ett (enligt mig) rätt bra program som heter Sandra (från SiSoftware!?)

SiSoftware Sandra Lite heter det för mig iaf.
apbra!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-02-05 18:12
Jepp, Sisoft's Sandra är riktigt bra, finns att ladda hem en buntad version här. Vill du ha en full version får du ladda hem den någon annan stans! ;)