I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hjälp med grafikkortet angående spel!

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

   

2008-02-01 01:23

Hjälp med grafikkortet angående spel!

Hallå!

jag sitter på en:
HP pavillion dv6000
2gb ram
geforce 7200 någonting ( tror jag ) hör till problemet!

det är en laptop.

Datorn har varit överhettad ett tag och FULL med skräp. Jag spelar world of warcraft och hamnar på låg FPS runt 15-25 avarage. I alla fall så bestämmde jag mig för att omformatera datorn och baara installera WoW än så länge men loggar in och har sämre i 1 dag runt 5-15 fps? inget installerat på datonn förutom min HP backup CD med lie drivisar etc. Grafiken ser fin ut som vanligt men fpsen är låg och jag bör nämna att jag har tilltagit alla nödvändiga åtgärder inne i spelet, dragit all grafik och upplösning på lägsta etc ( läste en guide )

anledningen till att jag försöker komma upp på åtminstone 30 fps är att i början ( 2månader sen) så hände det att jag låg på 40 och upp till 60 fps ibland.

Det jag undrar är.. Kanske ör det några default inställningar på mitt grafikkort i laptoppen? typ "family mode" eller något som gör att det inte är inställt på högre prestanda?

om det är så hur kan jag för det först få access och se vad för typ av grafikkort jag har exakt samt hur kan jag konigurera och pilla med inställningarna?

jag vill bara kika lite och se vad som kan orsaka det. Jag är helt utan virus och nogrann med datans hälsa


Tackar på förhand / Kristoffer

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.