I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Ett knäppt datorproblem deluxe.

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2008-01-31 18:00

Ett knäppt datorproblem deluxe.

Min dator är fin. Jätte fin. Men på sistonde har den börjat bli jättekonstig.
Den har fungerat felfritt fram till ett par dagar sen då den helt plötsligt började hacka (inte som i att den hackade till, mer som att det låter som att någon står och hackar på den) och knäppa.
Magkänslan säger att det är min hårddisk som börjar sjunga på sista versen och gör knäppa ljud i takt till sången men om man följer ljudet så verkar det som att det kommer från grafik/ljudkortet.

Hur som, den knäpper till ett par gånger sen fryser sig allting, winamp slutar, youtube blir svart och musen leker marmorstaty.
Så är det i ungefär 30 sekunder och sen följer en terminator liknande blue screen där den påbörjar dumpning av fysiskt minne.

Efter detta får man vänta typ.. 2-3 timmar innan den går och starta igen.
När man väl får igång den så rullar den i 1 timmes tid och sen börjar den knäppa igen.

Vad som även hände när den började balla ur var att den låter mig inte installera en msn uppdatering..  Inget annat, bara msn uppdateringen.. Eller ja, den låter mig inte ens starta msn.
Den klagar på att det är fel i någon fil någonstans..

Någon som har varit med om detta 'knäppa' problem innan?

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.