I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Datorn startar om sig

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

   

2008-01-31 00:18

Datorn startar om sig

Min stationära HP har börjat krångla... När man startar windows så funkar den normalt, men så fort allt laddat färdigt så börjar den gå riktigt segt, musen låser sig med jämna mellanrum och efter ett tag så startar datorn om sig helt. När man försöker starta ett spel så startar datorn om sig.

Det känns som ett hårdvarufel, hittade inga virus och inga spywares. Datorn är ca 1.5 år gammal, AMD 64x2, 2 gig ram.

Grejen är att vi är inte så duktiga på att stänga av datorn över natten, utan den står på nästan hela tiden, funderar på om den blivit överhettad eller nåt. Vi spelar också ett spel regelbundet (Roller Coaster Tycoon 3 :D) som är sjukt krävande för datorn (deras grafikmotor suger riktigt mycket, så även om spelet är rätt gammalt och ens dator borde klara av det så går det stört långsamt när man byggt mycket grejer), så det kanske har nåt med saken att göra också?

Jag testade att fixa lite med program som startas automatiskt när man startar datorn, och det hjälpte faktiskt och jag lyckades ladda spelet, men efter ca 5 minuters spelande så startade datorn om sig igen...

Tacksam för teorier om vad som kan va fel!

Married to the money, fuck the world, that's adultery