Ska köpa LCD tv, va sägs om Andersson?
Tja.. Ska köpa en LCD som sagt.. Full hd å gärna över 40 tum
är inte så jävla god i spargrisen om man önskar, så ja funderar på en Andersson Y425 FHD som
www.netonnet.se säljer (ni hittar den där för mer info).. när ja jämnför kontraster osv med andra LCD från sony,samsung osv som kostar några tusenlappar mer så ser det ju bra ut. på pappret..
men törs man?
någon som har egen erfarenhet ?
ja det gör den kanske.. nog
du vill alltså få en kortfattad recension av någon här på whoa? jag litar mer på experter som jobbar med att jämföra diverse tv-apparater. that's just me...
Rhetoric 1. the art of speaking or writing effectively 2. skill in the effective use of speech
ok!.. då kör ja på din länk så äre abra kasta denna tråd.. bless då
Toastare
2008-01-22 16:05
Rhetoric, ibland är det ju bra att få konsumentera recensioner.. någon kanske har en Andersson. själv kan jag säga att jag inte skulle köpa en LCD tv av okänt märke, utan istället lägga några fler 1000-lappar och få kvalite som Sharp, Samsung eller Sony för att nämna några och då Sharp i förstahand.
Jag skyller allt på Emma!
Jag köpte igår en samsung lcd till morsan i födelsedagspresent. Var bra pris på elgiganten. även onoff har den modellen. en 32a samsung med 7000:1 kontrast osv för 5999:- rekommenderas starkt. Jag skulle skippa anderson å sattsa på ngt kändare märke. Vad har du för budget och vilken storlek är det som gäller?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Åfan det låter sjukt bra. men tyvärr så är ja ute efter 40-42 tum.. kanske 37 om ja skulle hitta jävla bra pris på bra tv
Fraodi// Beror på vad du har för krav. Vad ska du använda den till osv? Förövrigt bör du inte kolla så mycket på kontrastsiffror, alla tillverkare mäter på olika sätt och är sällan rättvisande.
Synd för dig att mellandags rean är slut.
Gå till olika butiker, kolla på bilden och bestäm själv, fråga inte personalen på Siba, du kommer bara att få en massa skitsnack. Så är det antagligen även på de andra större varuhusen också.
Full-HD apparaterna har gått ner en hel del i pris. Vet ej vad du har för budget, men med tanke på att du överväger en Andersson så kan jag inte tänka mig att den är speciellt hög.
Du verkar även lite osäker på vad du ska ha för storlek på skärmen,
här kan du få hjälp med det.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Jag ska se fotboll .. se film/serier från dator samt spela xbox360
will it do? :d
vad är din budget?
Fraodi/ Jag är tveksam. Beror lite på din budget.
Kan annars tipsa om storpajsarns tråd i det här forumet. Han skulle också ha en 40 tums tv. Finns många bra tips och guider i den tråd.
jag har en 40 tums Andersson och är jävligt nöjd med den faktiskt, ser ingen skillnad mot polarnas tv apparater som är av mer kända märken.
Shit Happens!
"jag är som den värsta actionfilmen från usa"
ska kolla guiderna å så. men budgeten ligger väl på 12 000... men ska ha försäkring på 1000 med.. så för själva teven vill ja hellst kasta 11 000.. men finns det super tv för 12 så bangar ja ju inte
Nu har jag inte läst hela tråden men.. Om du ska använda den tillsammans med datorn är pixelmappning via hdmi-ingången att tänka på.
Iklädd lappmössa höjde Skellefteås lagkapten Hardy Nilsson SM-bucklan inför 12000 åskådare i Scandinavium och miljontals tv-tittare. Äntligen fick Skellefteå AIK sitt första SM-guld i ishockey!
Jag har en sport för er kära vänner..
min budget ligger alltså på HELLST max 11 000 för datorn..40-42 tum.. Full HD.. Se fotboll,spela xbox360 å se film/serier via dator
hitta nå hett åt mig som slår denna Andersson...
fan va detta ska vara svårt då...
hitta en LG .. 37 tummare på netonnet... hur stor skillnad märker man av 37 tummare å 42 egentligen?
är det stor skillnad med full hd å hd ready?
Jag förstår inte varför folk köper försäkring till, det känns ganska ovärt tycker jag?
"jag är som den värsta actionfilmen från usa"
Det är ovärt om man har hemförsäkring och inte har för vana att kasta sin elektronik i golvet eller hälla vatten i den.är det stor skillnad med full hd å hd ready? Om du har en källa som klarar 1080p ja, annars inte. Det är dubbelt så många pixlar i en full hd skärm. Sen beror det även på vad du har för storlek på skärmen och hur långt ifrån du sitter.
xbox 360 har inte full hd så det behöver du inte bry dig om, full HD är förövrigt 1080p.
Tri~ Fixion, Tri~ Fixion
missade skankywhores inlägg där.
Tri~ Fixion, Tri~ Fixion
Fraodi/ Alltså jag kan säga som så: Anderssons Full-HD har ingenting att sätta emot en bra "vanlig" hdready. När man har full-hd måste tv:ns bildbehandling vara kraftigare också. Anderssons är inte det. Därför laggar det efter med de andra när man kollar på vanlig tv eller vanliga dvd filmer. Förövrigt har jag hittat din tv. Full HD, prisbelönt och rikigt bra helt enkelt. Du har tur att den är på kampanj, så här billig ska den nästan inte vara: http://www.dustinhome.se/pd_5010116893.aspx Den har även 24p vilket är grym om du i framtiden ska kolla på t.ex. bluray eller annat högupplöst. Riktigt bra kontrast på den också. Riktigt kontrast. Sjukt billig för det priset! Du är nästan ga, nej du är galen om du inte köper den :)
http://www.dustinhome.se/pd_5010116893.aspx
haha, vafan, skulle ju bara kolla
Min syrra köpte en Andersson från netonnet.. den har barastrulat sen dess... men det var fin bildpå den iaf..det var en FHD
Det blir ingen extra sång, vi är klara – hej då
tack som fnan för tipset på dustin teven.. tror fan ja ska slå till
men först
kan någon av er kunniga säga mig. finns det nå brister med den som är bra å tänka på?... funktioner eller ingångar eller så
Fradoi/ Den tv har allt om man tänker på funktioner och ingångar. Där är du covered. PC stödet är komplett, full hd, inget strul. Riktigt fin bild. Enda problemen jag hört var i början när den precis lanserats att den hade buggig programvara. hängde sig och startade om. men det ska vara löst sedan flera månader.
cool cool
men såg denna på dustin med
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=168424
MKT bekvämare pris för mig. absolut inte samma klass.. hd ready å så.. men vrkar den inte grymt prisvärd med ?
Fraodi/ För två-tre månader sen när den andra kostade 15-16000 hade jag sagt att den här andra är mer prisvärd men alltså det är MEGAskillnad på bildkvaliten hos dessa. En polare har den här bililgare du drog upp och ja... efter att ha sett t.ex. den jag rekommenderade in action är det inte ens i närheten. Köper du denna riskerar du om två år sitta och whina om att du har en kass jävla tv. Den jag rekkar håller, länge. Rent bildmässigt är det överlägset största skillnaden de emellan svärtan och därav även kontrasten. S81 ser ut som shit i svärtan, det blir en blekgrå massa även om kalibrerar tv:n. M86:an har en riktigt, riktigt fin svärta, endast överträffad av Pioneers tv:n som kostar fyra gånger mer. S81 har även fler ingångar och bättre bildbehandling. Jag brukar inte pusha Samsung så ofta men för det priset....