I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

req gratis officepaket for mac inte open office?

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2008-01-20 20:47

req gratis officepaket for mac inte open office?

jag letar efter att gratis officepaket for mac. finns det? jag vet att open office fungerar men det är så jäkla fult att jag inte kan använda det. finns det andra alternativ som håller bra klass?

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-01-20 22:43
Open office för fult du ska ju skriva saker inte designa i det.
Min blogg: http://emilmolin.wordpress.com

2008-01-21 00:03
neooffice är en lite macifierad version av openoffice
"your mom is so stupid, she thought tupac and biggie smalls were value-meals!"

2008-01-21 09:34
Jag skulle köpa iWork. Där har du allt du behöver till ett väldigt bra pris.
this is for my niggas and my nymphos, non stop bangin like a dilla instrumental

2008-01-21 15:23
iWork är inte värt sina pengar enligt mig. det enda som egentligen är användbart i iWork är keynote. Pages är verkligen uselt.

Neooffice fungerar bra!
Please, save me Jebus!

2008-01-21 15:35
På vilket sätt är det uselt? Jag har aldrig haft några problem med det. 
Sen nu när numbers fungerar bra med exceldokument är det ju perfekt.
this is for my niggas and my nymphos, non stop bangin like a dilla instrumental

2008-01-21 15:42
Numbers har jag aldrig använt så det kan jag inte uttala mig om. Försökte använda Pages i en månad men jag mådde konstant dåligt över hur formateringen fungerade. Mycket av det har säkerligen att göra med att jag är skolad i Microsoft office och därav har svårt med övergången till iWork. Men hur som helst så skulle jag aldrig vilja skriva en uppsats eller liknande i Pages eftersom det inte beter sig som jag tycker en ordbehandlare bör göra.

Men detta är bara min åsikter om programmet och tro mig att jag har försökt använda det. 
Please, save me Jebus!

2008-01-22 14:33
pages är väl lite mer av ett layoutprogram än en ordbehandlare.. det beror på vad man ska ha det till. neooffice är bra som gratisalternativ till word.
"your mom is so stupid, she thought tupac and biggie smalls were value-meals!"

2008-01-22 20:01
LaTeX, ingen aning om det fungerar till Mac dock.
http://www.last.fm/user/Ayanamii/