I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Boota en xp skiva i vista startup?

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

   

2008-01-17 18:01

Boota en xp skiva i vista startup?

Köpte ny dator för några månader sedan och då var Windows Vista Home Premium installerat. Nu hittade jag en gammal bränd xp skiva men vista vägrar reboota med skivan?!
Jag har varit inne på BIOS och ändrat så att den ska starta med Cd drivern men den vägrar, den startar bara som vanligt.
XP skivan kan jag gå in på när jag är inne på vista med en inloggning, så på den skivan är det inget fel på.
Har ställt in allt som (jag tror, ganska uppenbart) ska vara inställt när man ska få en autoboot på cdn men som sagt, det kommer bara upp "Press delete for BIOS installation".
På enhetshanteraren så står det att jag har 2st DVD-/CD-ROM enheter, varav en är TSSTcorp ATA device och den andra är VC5868X SCSI, fast på datorn har jag bara en cd-rom. Wtf? Är det jag som är nuwb eller?

Nån som kan hjälpa mig??

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.