I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

ågest en fredagkväll,,

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2008-01-12 01:22

ågest en fredagkväll,,

hej nu blir det rörigt här men im trying.
jag har en lap med windows xp när jag sätter på den stängs den av automatiskt efter ca 2 min och startas om,, med andra ord kan de stå och starta om sig själv i en oändlighet,

felsägningsrutan informerar om 2 saker vilket det ena är: "kunde inte startas pga ändring i programvaran"(vilket är helt omöjligt eftersom jag satt vid datorn för ca 1 vecka sen senast och då instalerades inget och den stängdes av som den ska.)

den andra saken den informerar om är: "tidigare startförsök avbröts pga ett strömmavbrott"(datorn menar antagligen strömmavbrott i själva datorn men även i det fallet får jag inte ihop det eftersom den startas upp igen)

felet verkar dock vara ganska vanligt eftersom polare till mig råkade ut för samma sak med sin lap för ett tag sen,,

någon som vet vad det handlar om eller varit med om problemet,,
väldigt tacksam för svar,

2008-01-12 02:01
problemet är vä det att man inte kommer ens till skrivbordet.

2008-01-12 04:57
felsäkert läge och systemåterställning kan funka.
I stick my dick in your ear - and fuck what you heard

2008-01-13 13:30

1. damm. datorn blir för varm.
2. en bugg i nån mjukvara. safemode och system restore till ett datum då den funkade sist kommer då hjälpa.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-01-18 10:46
plocka ut batteriet i 10 minuter o stoppa i det starta igen.
Graffare

2008-01-18 12:19
systemåterställning
systemåterställning
systemåterställning
"Är det inte märkligt att vi lever i en värld där det är helt ok att visa bilder på vapen som dödar liv, men förbjudet att visa en bild på en penis som skapar liv?"

2008-01-19 00:08
Läser ni vad killen skriver? Han kommer inte fram till skrivbordet. Jag röstar för formatering. Känns jobbigt i början men sen är det bara börja från början, dessutom är datan rensad från all skit som man aldrig orkar radera.

2008-01-21 08:14
"felet verkar dock vara ganska vanligt eftersom polare till mig råkade ut för samma sak med sin lap för ett tag sen,,"

Vad gjorde din polare åt saken då?
"Har du druckit bärs, din jävla bäver?"

2008-01-22 18:04
polyphonic P24
drog mig lite för att skriva att det hänt han me eftersom jag visste att den idiotiska frågan skulle komma upp,, men även för honom e fallet olöst eftersom han åkte jorden runt dan efter problemet,,

2008-01-22 19:54

Användaren är inte inloggad

cactus P23
Haha okej...

Kan det ha nått att göra med batteriet på en laptop? Att det blivit nått fel där?
"Har du druckit bärs, din jävla bäver?"

2008-01-22 21:03
Felsäkert läge?

2008-01-22 23:02

Hmm.. kan inte så mycket om laptop men testa att ta ur batterit och sättain igen. Annars kostar det inte så mycket ifall du lämnar in datorn och låter dom göra en felsökning.(Har inte för mig att det kosta så mycket iaf)

GL

R.I.P. Adam Eliasson
9/7-89 -25/5-08
DeepDead....

2008-01-23 01:52
men ja säger ju att du ska plocka ut batteriet. inte fan behöver han komma till skrivbordet för det.

2008-01-23 01:52
men ja säger ju att du ska plocka ut batteriet. inte fan behöver han komma till skrivbordet för det.