I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Ingen signal, PC > LCD

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

   

2008-01-11 00:30

Ingen signal, PC > LCD

Tjo, det har dykt upp ett problem!

Ibland när jag startar upp datorn så får jag igen signal till tvn, fattar inte vad som är problemet har installerat nya drivrutiner till grafikkortet, kollat att sladdar sitter som de ska, och alla inställningar, kör native med hjälp av PowerStrip.

Det som händer är att jag startar upp datorn helt vanligt och allt kommer upp på skärmen t.o.m Windows laddas, men efter uppstarten, alltså precis innan inloggningsrutan skall dyka upp så slocknar bilden och det kommer upp en ruta från tvn där det står INGEN SIGNAL.

Det funkar igen efter man gör en systemåterställning så på så sätt vet jag ju att det är datorn och inte tvn som felet ligger i.

Om någon undrar så kör jag via DVI, har även testat att köra VGA när problemet väl dyker upp men får ingen signal ändå, har sökt runt som en dåre på olika forum och hittat flera som har liknande problem men hittar ingen som fått svar eller liknande.

Skulle vara dunder om någon lirare visste vad problemet är, vågar ju knappt stänga ned datorn nu :S

Ta det JÄVLIGT lugnt nu.