I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Tangentbordet - Problem!

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2008-01-10 19:53

Tangentbordet - Problem!

Detta är ett ganska simpelt(?) problem.

Det går ut på att jag helt enkelt inte kan Ctrl+C'a. (Snabbkommando för att kopiera)
Kan heller inte Ctrl+V'a (Snabbkommando för att Klistra in)

Det hände igår, från ingenstans, helt plötsligt kunde jag bara inte göra det. Lagom irriterande då man ständigt använder detta kommando ^^

Kan det vara nått så simpelt som det vanliga problemet: Komma åt Shift+AltGr som slår om tangentbordet till Engelskt? Nåt liknande.

Tackar

2008-01-10 21:13
Har ett liknande problem, kan av någon anledning inte skriva "at" tecken utan måste kopiera från en textfil varenda jävla gånga jag ska skriva en mailadress, vilket blir ganska frustrerande i längden.
....och som ni knakse förstår så funkar alla andra tecken.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-01-10 22:12
SkankyWhore , om du håller in "alt" och sedan trycker "320" på numpaddelen så får du fram ett snabel-a.

det kanske är lättare än copy-paste ?

till trådskapare, vet tyvärr inte vad som kan spöka. har du något hightechtangentbord som behöver drivrutiner lr något liknande ? annars.. scanna efter virus och adwares kan vara ett tips.
Niceness!

2008-01-11 14:12
det där var ju inte direkt någon lösning utan snarare en väg runt, mer hjälp tack.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-01-11 14:56
Willz

jag hoppas att du testat att starta om datorn?
Tror du mej inte? Fråga min mamma!

2008-01-11 16:14
Du hoppas rätt.

2008-01-11 16:17
Eftersom det inte går att Edita trådar här på whoa (..................)
Så sorry för double-post men problemet är löst.

Helt plötsligt började det fungera igen, det var inte när jag startat om datorn, för det testade jag 10 gånger direkt. Vet inte vad som löste det, men nu fungerar det i allafall. Tack för all help