I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2008-01-09 14:19

Macbook

Efter en period av jämförande, tvekande, och till slut kommit fram till att det är en Macbook jag vill ha. Ingen bärbar pc.

Nu är frågan, finns det några grejer jag kan ha missat? Några enkla grejer som jag inte kan göra på mac? Hur är det med winrar? Hur är det med torrents? Etc Etc.

Innan nån spydig jävel börjar yttra sig om att om jag inte kan nåt om mac, borde jag inte skaffa det, så vill jag bara säga att det handlar mest om att skapandet av musik blir så mycket lättare med en mac. Men självklart spelar dom andra grejerna också roll.

Tack på förhand.

The Dude minds!

2008-01-09 14:45
du får lära dig "synonymer".... WINrar finns bara för win... dock finns där program som kan packa upp rar filer för mac...  du får bara söka efter program du använder på PC till Mac, finns garanterat 80% ett likadant program eller nästasn lika bra... och finns det inte så finns det något som heter Bootcamp... En samling drivrutiner etc för att göra livet lättare att köra windows xp på en mac... (eller vista.... men vista suger, så därför bör jag inte ens skriva det)

En mac idag är som vilken annan PC idag, bara att den är mer kontrollerad, med vald hårdvara som ska passa just mac och att den kör upp till idag, bästa operativsystemet.

vänta dock med köp, för det kommer förmodligen komma ny mac laptop efter mac expo... om det är en macbook eller macbook pro är det väll ingen som riktigt vet, men det lutar mot pro... Ändå värt att vänta.

Lycka till!
"fördomar fördummar"

2008-01-09 15:23
Langar lite tips på klienter jag använder:
MSN, icq, AIM osv = Adium
Ordbehandling = iWork (finns även MS Office för mac...)
Webläsare = Safari eller Firefox
IRC = Conversation
FTP = Transmit
Rar, Zip = StuffIt Expander
Torrents = Transmission
Film = VLC
Musik = iTunes

2008-01-09 15:52
Precis som ChopACop säger ska du vänta till tisdag nästa vecka. Då kommer nya produkter och uppdateringar, och en ny smidig bärbar modell lutar det mest åt.
this is for my niggas and my nymphos, non stop bangin like a dilla instrumental

2008-01-09 22:22
Däremot så lär inte macbook uppdateras eftersom det bara är ca. 2 månader sen sist.

köp!
Please, save me Jebus!

2008-01-09 22:24
Helt omöjligt att veta. Kan lika gärna bli någon liten speedbump, prissänkning eller någon annan komponent som uppdateras, och när det bara handlar om 6 dagars väntan är det inget att fundera på.
this is for my niggas and my nymphos, non stop bangin like a dilla instrumental

2008-01-10 00:42
Vänta med att köpa tills efter den 15:e.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-01-10 02:23
Dekay
För att jag har erfarenhet av att skapa musik på program som från början är tillverkade för att användas på macdatorer, och de senaste uppdateringarna finns bara till mac. Samt många andra applikationer som gör livet lättare för en producent. Det är även det jag gör mest på min pc, men det klart jag använder mig av torrents och annat shit också. Vid sidan om. Nu ville jag bara försäkra mig om att jag gör rätt val, så att jag inte sitter där med en jävla dator för 12 000 och känner att den inte passade mig alls.
Hoppas det där var ett bra svar nog på ditt meningslösa jävla skitsnacksinlägg.

Alla andras svar har varit mycket givande! Tack så mycket! Jag kommer ändå inte köpa en mac än. Det blir fram mot april.
The Dude minds!

2008-01-10 13:33
Använder nästan samma som Användaren är inloggad chisel P28:
icq, AIM osv = Adium
Webläsare = Firefox
IRC = X-chat Aqua
FTP = Transmit
Rar, Zip = The Unarchiver
Torrents = Transmission
Film = Mplayer / VLC
Musik = COG
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-01-10 16:58
programutbudet för mac är likvärdigt eller bättre på i princip alla fronter tycker jag.

framförallt för privatpersoner och mediapersoner. det ärl väl bara spel och vissa väldigt insnöade saker (typ bokföringsprogram etc) som det är lite skralt med.
"your mom is so stupid, she thought tupac and biggie smalls were value-meals!"