I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Högtalare speciellt för laptops, rekommendationer?

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

   

2008-01-08 15:17

Högtalare speciellt för laptops, rekommendationer?

Hallo.

Jag har en ny bärbar dator och ljudet är som bekant inte så jättebra på sådana datorer.. min dator verkar ha extra dåligt ljud dock.

Så då tänkte jag köpa externa högtalare till datorn.. De ska vara små och lätta att ta med, men ändå ha ett bra ljud.

Har kollat över några alternativ:
(Affärerna har inget med köpet att göra direkt, vill bara visa produkterna)
Sony SRS-T10PCV - cirka 500 spänn.. har fått bra betyg lite här och var.. men hur är ljudet? Någon som har egna erfarenheter?
Högtalare från Clas Ohlson - Står inte märke eller så, minns inte heller vilket det är. Kollade på dom i affären... Men samma här, någon som har lyssnat på dom? Är dom nåt att ha? Kostar ju bara 249:-
Andra högtalare från CO - Verkar väl vara mer till mp3-spelare men.. Kanske nåt att ha?
Trusthögtalare från Kjell & CO - Även om det är från märket Trust som jag har haft stora problem med och som jag verkligen inte rekommenderar till någon så har jag tittat på dessa :P Mest för att de verkar vara så smidiga, skönt att kunna sätta fast den på datorn... Men jag vet inte...
Creative Speaker Travelsound 400 Black - Är väl också främst till MP3-spelare men.. Någon som använt dessa till dator? Såg inga mått.. är den otymplig?
Logitech Speaker V-10 Notebook och Logitech Speaker V-20 Notebook verkar vara helt okej.. Logitech kan väl sina högtalare till datorer... Men åter igen, någon som testat dessa?

Det var väl ett par jag tittat på iaf.. Någon som har några andra rekommendationer så är ni välkomna att komma med dom!

Priset spelar egentligen ingen roll, vill ha så många tips som möjligt, sen välja utifrån prestanda och pris.

"Den tjocka killen i Trippel Ett"