I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vista systemåterställning (sitter och tar en massa plats)

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2008-01-02 12:00

Vista systemåterställning (sitter och tar en massa plats)

Stör mig att när jag kör TuneUp Utilities och söker efter onödiga filer så hittar den systemåterställningarna för Vista.. som just nu är 14gb stor, mindre lär det inte bli.. efter bara nån dag alltså.

Vill minnas att de inte alls var så här stora på XP?

Behöver dock ha kvar dom.. men finns det inget sätt man kan begränsa storleken lite? Vill liksom inte slösa 14gb på.. ja.. ingenting..

"Den tjocka killen i Trippel Ett"

2008-01-05 05:47
Jag kan kanske svara på frågan, om du ger mig en fråga?!
Din sopa, ingen gillar de du kickar
ogillat som att du kissar under fistfuck
ogillat som att du fistar under kisspaus

2008-01-05 16:15
Läs?

"men finns det inget sätt man kan begränsa storleken lite?"
Graffare

2008-01-05 21:13
bränn det du har o radera det sen
-

2008-01-06 03:00
På XP gick man in på kontrollpanelen / System / Systemåterställning / C: / Inställningar så kan man välja i procentform....

Kanske missuppfattade din fråga dock. skyller på att jag är trött.
...och det är det som är så fint med whoa!

2008-01-06 04:52
" bränn det du har o radera det sen" hahaha va nog den dummaste lösningen någonsin! hahahahaha

har ingen aning om hur man gör nånting i vista tyvärr, det suger ju för jävla hårt. gå tillbaka till xp är mitt förslag
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "

2008-01-06 13:57
Jo mitt vista business 64bitars funkar utmärkt. Tycker det tom ibland känns lite bättre än xp.
Här är det verkligen bara plugga in saker å vips så funkar dom. Vista hittar autodrivisar osv.
Sen med ett sp1 så blire perfekt. Dock som Dekay säger så kräver vista mer av hårdvaran.

Men till frågan om systemåterställning. Det går att stänga av helt eller begränsa mängden plats det ska ta. Tror den avgör på hur ofta den tar backup å osv. Kör en partion annars med dina grejjer så skulle ngt hända formaterar man bara C:
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-01-06 19:30
dk, vista suger oavsett!
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "

2008-01-06 20:17
Vista är fan bra! Vad äre som är dåligt? förutom att gamla 512mb ram datorer inte riktigt orkar.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-01-10 01:58

vista e inte alls dåligt längre.
det var det i början, nu är det bra.
har man bara komponenter och produkter som stöder vista är det bättre än xp.
mycket bättre

fast xp e fortfarande galet mkt snabbare.

2008-01-10 15:33
Lebanner
Hur begränsar man storleken då? :)

Frågan går ut till alla här... Sluta prata om Vista vs. XP nu.