I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Problem med installtion av spel

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

Hangaround

2007-12-22 13:37

Problem med installtion av spel

Hej.

Jag har min hårddisk uppdelad i c: där windows ligger och resten utav hårddisken på d:.
När jag ska installera ett spel så vill den installera det på c:. När jag försöker installera spelet på d: så går det inte. Har testa och lägga den i en skapad mapp på d:,men får bara upp ett felmeddelande där det står "An error occured while attempting to create the directory d:/mapp."
Har försökt och installera spelet på alla möjliga ställen på d:,men inget funkar.

Någon som en lösning? All hjälp uppskattas.

2007-12-22 13:42

Vilken version av Windows kör du? Kan det vara någon tråkig småsak som att du måste vara inloggad som administratör för att skriva till den andra partitionen?

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Hangaround

2007-12-22 14:28
Jag kör xp pro. Grejen är ju att jag är inloggad som admininstratör. Finns bara en användare på den här datorn,och det är admininströren.

Hangaround

2007-12-23 19:31
lill_larss0n

Förstår inte riktigt hur du menar..

Fan så irriterande det här,ingen som har en lösning? Gissar på att det är någon enkel inställning nånstans på datorn,som det oftast brukar vara.

Hangaround

2007-12-26 18:09
Upp.

Hangaround

2008-01-03 08:20
Uppar en sista gång,har fortfarande inte löst problemet. Försökte installera ett annat spel,då tjatade den om att jag skulle testa och logga in som adminstratör,fast jag är inloggad som adminstratör.
All möjlig hjälp uppskattas.