I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Installera ram minne i bärbar dator (Acer Extensa 5220)

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

   

2007-12-19 17:02

Installera ram minne i bärbar dator (Acer Extensa 5220)

Hej hej. Min mamma har nyligen köpt en Acer extensa 5220 ( länk ). Den har 512mb ram i sig och kör windows vista så den är otroligt seg. Tänkte köpa nytt ram till den så den blir snabbare. Processorn är en intel celeron på 1.73ghz så det ska väl inte vara det som gör datorn så förbannat slö? Vista ska ju vara nästan omöjligt att köra på 512 har jag hört. 


Min fråga är vilket minne jag ska köpa! 

DDR2 memory, upgradeable to 2 GB using dual soDIMM modules (dual-channel support)
Vad innebär soDIMM modules? Någon som kan vara snäll att rota fram ett minne på komplett eller något. 2 gb hade jag tänkt mig. Jag har ingen koll på sånt och det hade varit synd att köpa fel. Någon som vill hjälpa mig hitta ett? =)

Sen som bonusfråga: Någon som öppnat en extensa 5220? Skruvarna går ju inte att få loss! Jag skruvade upp dom helt men det är precis som om det är en klump längst ner på skruven som gör att dom inte går att få av.


jag har alltid rätt.