I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Norton Internet Security - 400kr billigare @ Elgiganten än på Symantecs sida

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

   
Skivsamlare

2007-12-16 15:07

Norton Internet Security - 400kr billigare @ Elgiganten än på Symantecs sida

Jag har införskaffat mig en ny dator och tänkte dra och köpa ett virusskydd. Så jag kollade upp på Symantecs sida vad nyaste (2008's version) Norton Internet Security kostade. Det kostar 799kr nytt på deras hemsida. Så jag tänkte att jag drar ner på elgiganten och kikar vad dom har för andra program att erbjuda, om det finns ngt billigare alternativ.

När jag kom dit såg jag massa Internet Securityboxar stå uppradade, för 399kr /st. Dock så stog det "får endast säljas med ny dator" på boxarna. Kollade runt men dom hade inga som man fick köpa utan att köpa ny dator. Så jag tog ett paket och gick till kassan och betalade 399kr för det. Hon kollade inte ens på boxen utan bara tog streckkoden. INstallerat och klart, allt funkar perfekt.

Men min fråga är om dom ens får göra så? Sälja programvaran utan att ngn köper en ny dator samtidigt? Jag bryr mig inte iofs, jag sparade 400kr :P Men tycker det verkar kostigt. Det har iofs hänt förut med när farsan skulle köpa '07s version, då fanns det också bara "får endast säljas med ny dator", men han fattade inte det så han köpte det ändå och fick det för ca 400kr o.O

Här är en länk till det på Elgigantens sida

Här är en länk till Symantecs sida


Så skynda er ner till Elgiganten och köp ett ex, ni sparar 400kr :P

Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss