I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

3ds MAX intresserade?

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

Promotor

2007-12-11 13:37

3ds MAX intresserade?

Med strävan efter grymt mycket fetare flash sidor så bestämde jag mig för att lära mig 3d studio max, börjar väl lära mig grunderna nu...

Är det någon annan som pillar med programmet? ämnet verkar vara ganska dött på whoa :/

pz/Caffo

2007-12-11 13:49
ja har hållt på med det lite men ja var för dålig så jag la av :)
Sleep is the cousin of death

2007-12-11 14:13
Ta ett vectorbaserat program som Illustrator istället.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-12-11 15:07
Vad har Illustrator med 3DS att göra?
This is not a celebration of slipping through some crack.
This is sloth and devastation and we're the resulting trash.

2007-12-11 15:43
har hållit på med 3dmax ett tag, ej helt duktig på det dock, men kan grunderna.

testie X18 illustrator? 0.o
http://felidae-music.com

2007-12-11 15:47
Började lite med det efter att jag tröttnat på 2d effekterna i PS :P men sen när ja höll på med PHP samtidigt så orkade ja inte.. kom igång lite smått dock.. Kanske ska börja lite mer senare ngn gång ifall ja har tid/lust

2007-12-11 16:20
http://www.animate.se/
Bättre forum för 3D människor.
Jag håller själv på med 3Ds MAX.
Medlem i Mobbade Whoa Användare Crew M.W.A <br> Medlem i The Skåne Crew aka The Dirty South crew! <br> www.legalize-art.cjb.net

2007-12-11 16:23
Vad har Illustrator med 3DS att göra?

Inget, därimot har 3DS inget med flash att göra.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-12-11 17:27
Du har ingen koll.

Va stoppar dig från att ta skapa ett 3Dobjekt, rendera det och stoppa i flash? Eller animera det och stoppa i flash?
This is not a celebration of slipping through some crack.
This is sloth and devastation and we're the resulting trash.

2007-12-11 18:10
Du har ingen koll och du missuppfattade mitt första inlägg, hur många är det som använder 3DS för webdesign? Han vill göra snyggare sidor i flash och då rekomenderar jag Illustrator istället.
Promotor

2007-12-11 20:27
testie
MÅÅÅÅNGA använder 3ds max för webdesign, kan väl ta 2advanced.com som exempel... Illustrator var kul när man upptäkte att man kunde importera ai filer till swift 3d och få roterande 3d text och importera i flash, men det är INGENTING gämnfört med 3ds max!!
3ds MAX låter dig även att rendera i bmp filer, som gör att du kan få så många bilder som det har ställts in som keyframes din timeline´, t.ex använder du 60 frames så får du 60 bilder där varje bild har rört sig ett snepp..

Potatisen
Är väldigt ofta inne på animation.se och kollar runt, har dock reggat mig för typ 2 veckorsen, men admin måste vara död eller nånting? För, för att jag ska kunna bli aktiverad på sidan så måste admin aktivera mig, och som sagt.. 2 veckors väntan?
Men det var faktist FARMER JOE'S tutorials på animate.se som har fått mig att komma framåt i programmet... Dock kommer jag inte in i tutorial forumet, för det krävs det att man är medlem :/

Du sitter möjligtvis inte på några sköna svenska tutorials va? Skulle vara toppen!

Kul att ni skriver.. hoppas man kommer nånvart i denna tråden :D

pz/Caffo

2007-12-12 12:00
Jag ska väl då vara jobbig och rekommendera ett program som heter Truespace, den är lite barnsligare och lätt för nybörjare som vill hålla på med 3d

ww.caligari.com är sidan för de som vill titta

god jul! =)
Adjöö..adjööö saa jaaag
Promotor

2007-12-12 17:25
markuz81 P26
verkar ju lika grymt som många andra 3d program, men vad är det som gör detta programmet barnsligare och lättare för nybörjare?

2007-12-14 18:56
Optimistisk P18

Well det jag menar är att den har inte massa konstiga och komplicerade verktyg som 3d max har tex

Den har vad en nybörjare behöver och sen när man har lärt sig använda denna så kan man börja använda 3d max. Bara ett förslag.

Och då menar jag att man har det verktyg man behöver, röra runt kameran, zooma in osv och samma sak med att röra runt objekt.

Full synliga ikoner och bara de man behöver. Inga krångliga saker. Visst man kan lära sig snabbt men, jag säger inte att man måste hålla på med truespace..bara ett förslag bland andra grymma 3d program..
Adjöö..adjööö saa jaaag
Promotor

2007-12-14 19:22
Okej då förstår jag :) tack för tipset

Promotor

2007-12-14 22:24
Finns det nått fett sätt i 3ds max att skapa en logo, sen exportera som transparent? Alltså, vill inte att logon ska vara genomskinlig, men vill kunna placera vilken annan bild bakom som helst.. så att den ligger som intro i en film som redan har börjat rulla eller nåt..

2007-12-15 20:07
hm, menar du en maskering runt loggan eller? klicka i alpha layer, ska va i renderingsinställningarna. kanske blir auto om du sparar som png, tiff eller targa

2007-12-16 02:23
Laddade ner Maya Unlimited förut bara för att. Kämpade igenom halva tutorialen, sen lyckades jag skapa en ganska cool gubbe. Tyvärr pajade min dator och maya försvann. Någon som har testat både Maya och 3ds max? Vilket e bäst/enklast? Kanske fixar 3ds max istället.

Promotor

2007-12-16 17:28
the_real_apa P18
det sägs att båda programmen har sina fördelar och nackdelar, dock har jag läst på, och har då uppfattat att dom bättre i 3d program börjar i 3ds max och arbetar sig uppåt mot maya..