I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2007-12-06 14:31

Dator Grafik

Någon som vet någon bra dokumentär eller liknande om dator grafik? Vill veta så mkt som möjligt!

Tack på förhand

va

2007-12-06 15:06
Vad exakt vill du veta? Historia, kända grafiker, hur man gör? Handlar det om 3D eller 2D, animationer, osv?

Känner inte till några direkt dokumentärer, bästa är att börja läsa på wikipedia och sen rota sig djupare i alla relaterade länkar osv, läs på forum tex CGTalk.

Om du letar efter videotutorials och "how-to" så har Gnomon Workshop DVDs i de flesta områden som jag kan rekomendera starkt. Gjorda för det mesta utav spel- och filmindustri superstars. De populäraste borde finnas att ladda ner lite överallt..

ps. datorgrafik

2007-12-06 16:12

babbe P24:

Tack, det jag söker mest är...hmm ja nästan det mesta inom datorgrafik, allt som har med det att göra kan man säga. Eftersom min engelska inte är den bästa så är det svårt att hitta skriven fakta. Det finns tillexempel nästan ingenting om datorgrafik på wikipedia, förutom på engelska, rätt svår engelska. Så jag söker mycket svensk skriven fakta om detta. Däremot är jag bättre på att förstå engelska genom att lyssna än genom att läsa, just därför jag sökte dokumentärer. Men jag ska checka det du länka osv. Tack!

va