I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Mapp problem i Windows Vista

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2007-11-14 13:16

Mapp problem i Windows Vista

Hej!
Har ett rätt konstigt problem med mapphanteringen i Vista.
Jag kan inte döpa om mapparna, problemruta kommer upp med texten "The file or folder does not exist".
Går inte heller flytta en mapp in i en annan.

Någon som kan hjälpa mej eller har förslag?

MVH
Alex

2007-11-14 16:12
Kolla runt under mappalternativ!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-11-14 17:03
är du "ADMIN"?
 i get more pussy then panty!

2008-01-20 17:54
hur vet man d då?

2008-02-07 11:24
yes jag e admin...

2008-02-07 11:42
Jag har ingen aning om vad som orsakar problemet, men har du installerat Servicepack 1?

Annars kan du prova Google, då detta var det första jag fick upp vid en sökning:

Symptoms:

1. Vista can't rename any folders in any location

2. "The file or folder does not exist." When rename a file or folder

3. Unable to Rename/Move Files/Folders in Network Drive

4. You can't rename a file, but you can do it using Command line.

Resolution : 1. If you have Windows6.0-KB938194-x86 and Windows6.0-KB938979-x86 installed, create the parameters key in the following location :
HKLM/system/currentcontrolset/services/csc/parameters. Then within the parameters key, create a DWORD Value named
FormatDatabase with a value of 1 (hex) then reboot the machine. Or download pre-modified regirty from here: http://www.chicagotech.net/Tools/fix_rename_issue_Vista.zip

2. Open the Control Panel and choose for classic, then choose "Offline files" and set the use of offline files off. That's all.

3. Disable Vista Index.

2008-02-07 16:09
Lolz, gör en ny mapp, lägg in sakerna från den gammla mappen in i den nya.
Hade så med en map, men vista suger så ett tips e att byta till XP, om du inte kör ngt Direkt X 10 spel..
Henkish a.K.a ProNooB.

2008-02-07 16:50
Ett tips är att inte lyssna på någon som öppnar en mening med "Lolz". Vista fungera generellt sett bra, men se till att du har det uppdaterat först och främst.

2008-02-13 12:38
CrashworkZ
thanx, ska kolla upp det när jag har tid, kommer garanterat komma med en följdfråga ;)

2008-02-13 12:41
Finns det något sätt att få den information som man kan visa ska vara permanent och likadan för alla undermappar, t.ex att visa bitrate i alla mappar som inehåller musik.
Det enda jag kunnat hitta är "sort by", och det kan man inte göra så att det även blir för ala undermappar, och det försvinenr om man byter namn på mappen.
Har inte råd med DirectoryOpus för tillfället, vilket annars är en åste ha grej för mig som windows användare.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.