I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[help req]kylsystem.

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

   

2007-11-09 14:17

[help req]kylsystem.

nu är det såhär. att jag kan börja med att informera er om att en termos, lite kyl-is, salt, ståltråd och folie inte ger ett lika bra hemmabyggt macgyver kylsystem till ditt grafikkort som man kan tro, jag har nyss testat detta.

jag säger det här för att jag är desperat. jag har omformaterat min dator;
och av någon anledning så överhettar nu grafikkortet (Det är iaf min och mina självutnämnda datorteknikskonsulenter till vänners diagnos efter snart en veckas kvällsundersökningar och telefon överläggningar. efter att ha testat om det var drivers som orsakade krasherna eller liknande och efter en mängd dåliga och ofullständiga uppläggningar av halvdana tolkningar av fysiklagar såsom värmeresistans och allt möjligt påhittat.

så snälla någon, hjälp mig, jag ringer snart in till christer i p3 och gråter.

har redan testat följande lösningar:

omformatera igen
omformatera igen igen
installera en uppsjö olika grafikdrivers
mixtra och pilla med inställningarna i Nvidias lilla options menyer
pilla med processor inställningarna

jag har en uråldrig gammal färdigihopsatt home compaq sak och grafikkortet som sitter i är Nvidia Geforce4 Ti 4600

alla möjliga lösningar välkomna, var förhastade och spåna idéer hejvillt.

tack på förhand.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.