I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

dubbla operativsystem problem!

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

   

2007-10-24 11:01

dubbla operativsystem problem!

okej jag har idag lärt mig att man kan simulera att man har ett annat operativsystem med denna: http://www.vmware.com/products/ws/ 

tyvärr visste jag inte det igår, och datorn fuckar nu... köpt ny dator, med windows vista, för ett tag sen...
ville kunna spela in musik på den, men varken Logic platinum eller mitt ljudkort var kompatibelt, så jag köpte en ny hårddisk jag tänkte installera xp på...
och gjorde det igår, från en crackad xp skiva ("klockren" hette den), oturligt nog så hadde jag råkat formatera den nya hårddisken när jag installera den, så den tillhörde samma partition som jag installerat windows vista(köpt skiva) på...

nu kan jag varken starta med windows vista eller xp, när jag väljer starta med vista skivan i så verkar den hänga sig å visar bara en bild och musen hela tiden, och när jag startar utan någon skiva så visar den bara en "_" som blinkar uppe i vänstra hörnet...
har provat formatera om den nya, tomma hårddisken, och instalera xp på den men kommer endå bara till "_" rutan efteråt...
 
har inte testat att dra ut "gamla" vista hårddisken när jag startar visserligen..
men massa stora arbeten är på datorn och jag kan definitivt inte förlora det som är på vista hårddisken, vad göra?

förlåt om texten blev en klump :P