I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

ute efter ett bra datorpaket

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2007-10-20 23:30

ute efter ett bra datorpaket

letar efter ett bra datorpaket hällst i någon fysisk butik. kan lägga runt 10 000 för det...

Hit me Whoa!

Tror du mej inte? Fråga min mamma!

2007-10-21 04:31
jag gick löst på detta..

har lite halvtaski ekonomi, men jag är fruktansvärd nöjd med paketet.. ;) Och det var enkelt som fan att montera ihop skiten.. ;D
-- Mellanslagsanvändare --

2007-10-21 16:52
var det erkligen lätt att montera ihop? har inga direkta kunskaper kring hårdvara och BIOS å allt annat som kan vara av intresse...

2007-10-21 18:44
Vad ska du använda datorn till?
"Om ison och fille är 2pac så är mange (schmidt) lite mer snoop." -verbose- P21

2007-10-21 19:17
ja det är lätt att bygga... jag hade ingen koll innan men byggde ihop min på ett par timmar. lärde mig nog en hel del på kuppen också.

finns en "bruksanvisning" på nordichardware.se

2007-10-21 20:01
det är inte så svårt att montera ihop en dator..

bara till att testa sej fram och titta var grafikkortet ska sitta osv.

pz
Sleep is the cousin of death

2007-10-21 20:14
ja, man får ju göra lite research men att lära sig nåt och spara en tusenlapp är ju aldrig fel. man kan ju nästan unna sig att bränna moderkortet och ändå gå på ett ut ekonomiskt :P

2007-10-21 20:14
Gurra P22

Ska väl använda datorn till det folk gör mest.. spel, surfning, photoshop etc..

Vilket förmodligen betyder grafikkort av 8800 serien, Intel processor med dubbla kärnon av hyfsad karaktär, 2gb ram, producerar ingen musik, så behöver inget exeptionellt ljudkort, 1TB hdd, dvd+-R/RW, skräm 20" wide kanske, hyfsad mus, och tangentbord med möjlighet till bakupplysta tangenter.. Det är väl istort vad jag letar efter..

när det gäller självmontering så vet jag att det är det billigaste, och bästa alternativet för att få det man vill, så känner jag mig mest rädd för att jag ska sitta där och satt ihop datorn, men den dtartar inte..

eller att den startar men funkar si sådär, och då har jag bara min egen avsaknad av kompetens att skylla... jag köper hällre ett ihopbyggt paket med garanti =)

2007-10-21 22:03
I stick my dick in your ear - and fuck what you heard

2007-10-23 12:12

http://www.netgiganten.se/product_info.php?cPath=21_44&products_id=153

Det enda du behöver fixa är skärm och OS och ev. mer minne.

Så länge du inte ger upp har du aldrig förlorat

2007-10-23 12:15

Garanti får du ju med när du beställer nya delar så det ska du inte oroa dig för. Sen finns det folk som gärna plockar ihop system åt dig och ser till att allting fungerar, för en riktigt billig peng ;)

Så länge du inte ger upp har du aldrig förlorat