I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Sjuka mobiltelefon!

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2007-10-11 23:31

Sjuka mobiltelefon!

Jag vaknade upp i morse, helt ensam, i huset av att det ringer i mobilen. Jag kommer inte ihåg vem som ringde pga. trötthet, eller varför jag inte vågade/ville svara.
I alla fall, när det slutar ringa stängs mobilen av.

Jag tänker bara, "Vad i helvete?" och sätter på mobilen igen.
Då får jag ett samtal så fort jag satt på mobilen, från mig själv..från mitt egna jävla nummer!(?) Jag blir skitskraj och vågar inte svara ifall rösten i andra änden också varit jag, fråga mig inte varför.

Jag låter det ringa iaf, och när det ringt klart får ett sådant här Eurovoice meddelande, som säger åt mig att ringa 888 och lyssna på meddelandet som den som ringt lämnat åt mig.
Då är det någon jävla Johanna som säger, "Hej Malin ! Detta är Johanna !". Hon sa i alla fall att hon var någonstans och att hon hoppats på en vägbeskrivning, och att hon skulle försöka få tag på "oss" igen, och avslutade med "hejhej".

Jag bestämmer mig för att lyssna igen, och mitt i meddelandet ringer det någon annan, jag vågar inte svara ifall det är skolan eller socialen, och jag ska inte gå in på varför de skulle ringa. Fråga mig inte varför jag trodde att de skulle ringa mig från något jävla mobilnummer, men jag var riktigt trött. - Detta hände alltså när jag redan lyssnat en gång på meddelandet.

Jag ringer lite kompisar för att fråga om det verkligen var mitt nummer som ringt iaf, men det är bara min flickvän som ringer upp sen, för ingen annan svarade. Det är mitt nummer och jag bestämmer mig för att slå upp det andra numret på eniro, det visar sig att det är den där jävla Johannas nummer.

Så.. Någon som har en förklaring till vad som hände?
Varför fick jag ett samtal från mig själv?