I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

tre/telia mobila trådlösa nätverk?

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2007-10-10 11:44

tre/telia mobila trådlösa nätverk?

hej

funderar på skaffa tre eller telias mobila trådlösa nätverk till min laptop och undrade om någon har erfarenhet av dem?

typ,
hur svår är installationen?
hur dyrt är det?..(vet att det finns på deras hemsida men det känns som det finns gömda kostnader :P)
kommer man någonsin upp på 7.2 mb eller?
vart funkar nätet med så hög hastighet i såna fall?
och självklart, vilken operatör är bäst?

tacksam för svar!

jag ska raka din pung slääääääät

2007-10-10 12:02
Jag har alltid varit skeptisk till 3, men av allt att dömma så verkar deras vision att bli/vara ledande på 3G i sverige faktiskt vara verklighet numera.  Måste säga att  deras mobil-tv-tjänst faktiskt imponerad på mig. haha.

Jag skulle gå på 3's tjänst om jag skulle skaffa.

-Installationen är väl i princip pnp?
-3's stora abbonemang ska innehålla fri trafik och därmed borde inget mer tillkomma.
-Förmodligen, kanske inte där man normalt vistas dock (typ mer än 50 meter bort från basstationer..;P)
-storstäder är nog bäst.
-Jag tror på 3, motvilligt.

2007-10-10 12:30
Nej du kommer aldrig upp i 7,2mbit, däremot är ju hastigheten proportionell mot maxhastigheten, så självklart är det bra med hög max.

Varför skulle det finnas dolda kostnader? Det är ju bara att läsa prislistorna, så svårt kan det knappast vara.
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår

2007-10-10 12:53
jo det e sant men ändå....tycker jag betalar hutlöst med pengar för min 3 mobil
jag ska raka din pung slääääääät

2007-10-10 17:47
är inte 3,6mbit maxfart?
och 340kbps på gsm-nätet när 3Gnätet inte finns.. i närheten.
vadå? jag dyster?

2007-10-10 18:14
greggan
nejdå. har du inte tv?
 i get more pussy then panty!