I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Behöver hjälp: Koppla dator till TV?!

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

   

2007-09-29 15:34

Behöver hjälp: Koppla dator till TV?!

Tjenixen sixten!

önskan: jag vill se på filmer jag har på datorn men använda min vanliga TV som skärm.

problem: på något sätt kan jag inte få inställningarna att bli rätt, får aldrig upp någon fungerande bild på min TV när jag försöker pyssla ihop pusslet själv.

jag har den sladd som krävs. läste någonstans att detta fenomen med olika skärmar inte gick pga att jag har Windows XP Home Edition, men - många har sagt att det inte ska spela någon roll utan att det ska gå att fixa ändå med lite knep och knåp. jag kan inte knep och knåp :(

en vän länkade en sida på internet som skulle förklara men först så förstod jag ungefär hälften av vad som skulle göras i olika steg + att det stog att jag skulle vara tvungen att ställa om alla inställningar efter varje gång jag startat om datorn. det är inte ett alternativ eftersom det var så komplicerat som det var.

finns det någon vänlig själ där ute på whoa som kan hjälpa mig? antingen att förklara över msn eller att försöka hitta en sida som förklarar lite lättare än den jag sett hittills?