I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2007-09-10 21:30

kategorilås?

jag har en samsung SGH-X640 som när man först sätter på den ber pinkoden och sedan efter något som heter kategorilås.

vad fan är ett kategorilås och hur får man tag på koden?
jag har googlat men inte hittat nåt.

"kan jag säga att jag snusar till polisen eller kommer dom blir arga då?" - jirno P18 (15)

2007-09-10 21:31
mobilen är operatörslåst till telia om nu det har någon betydelse
"kan jag säga att jag snusar till polisen eller kommer dom blir arga då?" - jirno P18 (15)

2007-09-10 22:03
hittar inget på svenska, men kolla detta:

Har du kjøpt telefon bundet til en operatør, er telefonen sansynligvis låst til denne operatøren. Dersom du setter inn et SIM kort fra en annen operatør får du opp en feilmelding. Typisk feilmelding for låst Samsung telefon er "Nettverkslås/kategorilås - Tast Passord".

googla vidare på "kategorilås" vetja..

2007-09-10 23:21
jo jag har hittat det där jag med men grejen är ju den att jag har telia och det är det mobilen är låst till som sagt så jag förstår inte riktigt...

2007-09-11 08:05

Det är just för att den är låst med tela, om du försöker sätta in ett kort från en annan operatör så kommer det där upp, det finns vissa affärer och hemsidor som låser upp telefoner mot en kostnad på ett par hundringar, vet att det fanns en sida där man på egen risk kunde låsa upp telefonen med en kod, kommer inte ihåg vad den hette dock.

Ta det JÄVLIGT lugnt nu.

2007-09-11 08:05
Ta det JÄVLIGT lugnt nu.