I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

   

2007-09-07 17:31

Flimmer på ny LCD

Hej! Jag har precis tjackat en ny lcd-tv som jag har kopplat in datorn till via vga-ingången (datorskärmssladd).

Idag, typ två veckor senare upptäcker jag att bilden flimrar lite grann, men endast ibland och på vissa ställen. typ text som har en stark kontrast mot sin bakgrund flimrar, ex: svart text på vit bakgrund eller den där härligt kräkgröna färgen mot svart som finns i winamp. men i whoas forum där den svarta texten ligger mot en brun bakgrund är det lungt.

efter lite snabb research har jag läst att lcd-skärmar ska vara helt flimmerfria, så vad jag tänker är "WTF!?"

jag vet inte om det har varit så här från dag 1 eller om det har uppkommit nu två veckor senare, jag har ju inte alltid mina linser på mig så jag kanske har missat flimret tidigare.

nån som vet vad som är fel, hur man åtgärdar problemet eller nåt annat av intresse?

btw, tvn är en Sony kdl32u2530
32"
1366x768 pxl
5000:1 kontrast

vadå? jag dyster?