Backlight problem på laptop!
Hej kära Whoaiter!
Har som rubriken antyder problem med backlighten på min laptop, Acer Aspire 3020 (vet att det är en skitdator, men fick den gratis pga problemen).
Mej veterligen finns det fyra lösningar på problemet:
1. Byta säkringen, i skärmen, enligt den här artikeln: länk Verkar billigt och bra, men skärmen fungerar ibland, lite som om det vore glapp någon stans (vilket jag har letat efter utan framgång). Har säkringen gått så borde väl bilden alltid vara mörk?! Vad tror ni?
2. Byta inverterare till skärmen, låter dyrare och ska vara jobbigare än att byta säkring. Känns också som det kan vara svårt att få tag i rätt reservdelar. Den här länken tror iaf på det.
3. Byta ut skärmen, kanske det dyraste alternativet, och trist att byta skärm bara för att säkringen gått. Men känns ju som man kommer lösa problemet iaf. Den här killen gjorde så: länk
4. Använda datorn till vad den är bäst lämpad för, nämligen som dragg till fritidsbåten jag har i Bohuslän?!
Vilket alternativ hade ni valt? Eller finns det fler alternativ som jag missat? Skulle stå evigt tacksam om jag fick hjälp så att jag kan lösa mina bryderier.
Mvh: Bakeman
Gillar: http://www.slagskottfilm.com/
|