I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2007-08-31 00:59

IP nummmer.

Finns det nånstans man kan söka på IP nummer så man får reda på vem personen är?!

Tack.

K.I.S
Killaz In Suits

2007-08-31 01:03
Har aldrig funkat förr, kommer inte funka nu.

2007-08-31 01:03
nej, www.ip-adress.com är väl det närmsta..
Din forumsignatur är rätt irriterande när man läser i trådarna du skriver i. Ändra till vanliga textrader är du snäll.

2007-08-31 01:04
Man kan ju ta reda på vart datorn befinner sig, via en IP-address, men jag vet dock inte hur man gör.

2007-08-31 01:07
segt.. hade vart fint å veta vart datorn befann sig, då kan jag ju ta reda på vem personen är också..
K.I.S
Killaz In Suits

2007-08-31 02:08
Du får reda på en uppskattad ort, som ofta ligger nära men sällan är helt rätt. Postortsnivå är väl ungefär så långt man kan komma som privatperson.

Enda undantagen är egentligen i t.ex studentnät där hostmasken avslöjar t.ex vilken studentlägenhet man sitter i. Men det är väldigt få som har så genomskinliga system. Ett vanligt BBB-ip kommer du inte särskilt nära med utan en polisanmälan.

2007-08-31 10:59
Den funkar ej. Enligt sidan så bor jag i lilleby.. Ligger en jävla bra bit ifrån mig
Det är inte lätt att vara tung när man ingenting väger

2007-08-31 11:03
Operatören kan ta fram det, men bara efter order från polisen, vilka aldrig lär utfärda en sån pga ditt problem.
Skoly P14: OBSAVERA JAG ÄR 14 HAN ÄR 23, vi unga äger dom älder ( PÅ VISSA SAKER ) ::D

2007-08-31 11:03
Operatören ger bara informationen till polisen förresten, inte till dig personligen.
Skoly P14: OBSAVERA JAG ÄR 14 HAN ÄR 23, vi unga äger dom älder ( PÅ VISSA SAKER ) ::D

2007-08-31 12:43
Om du ber om IP information från din ISP så säger dom bara "hurru ta dig i röven, sånna uppgifter ger vi inte ut"
Promotor

2007-08-31 19:52
finns ett program som kollar up namn och sånt, kommer inte ihåg namnet funkade om jag kollade på mitt men vet ej om det funkar verkligen på andra.
http://radio.imperioh2.cl/

2007-08-31 19:58
Ställer en fråga angående ip-adresser som jag inte nödvändigtvis behöver starta en ny tråd för; Är det möjligt att byta ip-adress? Lirar en del dota och har problem med att jag ligger på en del blacklists, på grund av enstaka incidenter som hänt i forntiden. Går det att slingra sig ur detta på något vis?
 biffko to di world

2007-08-31 21:42
^ja.
/Shadow

2007-09-01 00:13
Rapparen: Nej, finns inte sådant program. Jag lovar.

Torre: Ja, går. Om det hänt i forntiden bör du väl redan ha bytat ip, fast inte helt säkert. Kör du windows så  skriv:

ipconfig /renew

*nix:
dhclient

Funkar det inte så koppla ur din router/nätverkssladd (om router saknas) och vänta någon halvtimme och testa igen.

Detta gäller såklart om du har dynamisk ip, vilket de flesta har. Har du en statisk så kan du ju alltid maila din ISP och fråga om du kan få den bytad. Har aldrig haft statisk ip, och jag vet inte hur de ställer sig till sådana förfrågningar, men det ska väl egentligen inte vara några problem skulle jag tro.
Unorganized revolt almost always mostly fails
Give up the savage way, be effective soldiers
To elevate the mental is to be poor no more

2007-09-01 11:44
zibri, du var på G där. lite till måste man skriva för att byta :) (iaf jag)
/Shadow

2007-09-01 12:17
Windows menar du? Jag har faktiskt inte så bra koll på det :)

Men den andra delen lär funka av sig själv, stäng bara av modemet. Problemet med den första metoden av sig själv är ju att ISP:ens DHCPd märker att X inte behöver en IP just nu, men den har ingen att dela ut den till, så därför när man begär en ny blir det oftast den man precis gav upp. Därför funkar det lite bättre att stänga av modemet en halvtimme..

Jag märker att jag var fett trött igår också. Har man en router och kör med NAT - IP-maskering - alltså att du har en nätverksip, och inte en "extern ip" så funkar detta inte alls. Då _måste_ man kör med att stänga av modemet eller begära en ny ip via routern.

zzz.. jag är fortfarande trött, så jag reserverar mig för eventuella flummigheter/felaktigheter.
Unorganized revolt almost always mostly fails
Give up the savage way, be effective soldiers
To elevate the mental is to be poor no more