I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2007-08-23 20:37

Grön media player

Tja, när jag kollar videos på nätet i en "Windows media player" ruta, så är det helt grönt (över hela rutan där windows media player rutan ska visa bild)

Men detta händer inte på filmer jag laddat hem och kollar på i windows media player, så någon som vet vad som är felet och vad jag kan göra? (har nyaste windows media player också)

Tack på förhand.

Upp i snoken ska det!

2007-08-23 21:13
testat vlc?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-08-24 12:02
HUR ska jag göra det? jag vill se på internet-filmer som inte går att ladda ner, men det går inte för att hela skärmen är grön
Upp i snoken ska det!
Skivsamlare

2007-08-24 12:18
kokkuli P21

Fixade det där på en polares dator, kommer ihåg att det var skitlätt att fixa, bara nån inställning. Återkommer om jag kommer på hur jag gjorde
fair enough..
Skivsamlare

2007-08-24 12:26
Hmm, lite wildshot men du kan ju kanske testa iaf.

i wmp>verktyg>alternativ>prestanda>videoacceleration

Testa att sänka den och se om det funkar, annars får du tanka hem nya codecs.
fair enough..

2007-08-24 16:37
det funkade! tack så jättemycket mannen
Upp i snoken ska det!

2007-08-25 11:26
HUR ska jag göra det? jag vill se på internet-filmer som inte går att ladda ner, men det går inte för att hela skärmen är grön

Som Kloak redan sagt eller med vlc.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.