I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Seriöst datorproblem!

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2007-07-30 14:15

Seriöst datorproblem!

Hallå gott folk!

För någon vecka sen när jag skulle starta min dator så vägrade skärmen att visa vad som pågick på datorn. Skärmen i sig funkar då jag har testat den ihop med en annan dator, problemet är denna dator i sig. Skärmen ställer sig som i vänteläge (on-knappen lyser orange, ska lysa grönt i vanliga fall) och ingenting händer.

Själv är jag inget kunnig inom området men min kompis öppnade burken och skulle kolla grafikkortet. Kortet visade sig hade gått sönder rejält och någon kylningsvätska av något slag hade runnit ut över koret. Min vän sa att detta var problemet och vi gick ner på stan för att köpa ett nytt grafikkort, väl placerat i datorn så vill inte datorhelvet fungera ändå.

Någon som har något förslag på vad fan problemet kan vara? Ta det gärna i lagom takt då mitt kunnande inom datorer är begränsat.

Fridens!

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.