I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2007-07-17 11:51

WOW på laptop

Funderar på köpa en laptop och det enda kravet jag har är att WOW fungerar...nån som skulle kunna hjälpa mig att länka en bra dator?

jag vet, "google is your best friend" men problemet är att jag kan absolut ingenting om datorer och vad alla sifrror och förkortningar betyder så snälla kom inte med såna kommentarer

billigt internet som man kan använda överallt i sthlm, finns det o vad kostar det?

jag ska raka din pung slääääääät

2007-07-17 12:21
har en polare som är lite för spontan och köpte en kass jävla arbetslaptop på irland på impuls. han skulle köra wow på den men det gick åt helvete, tills han installerade xp istället för vista. sedan dess går det bättre än på min stationära. och den datorn var långt ifrån en speldator.

vill du spela wow på max-settings är det ju en annan deal, men så länge du kan ha max terrain distance och skuggor så är det ju inte många av de som påvärkar spelandet. om man inte spelar för att det är kul då.

har inte spelat på 5 månader iofs.

super i väntan på war istället.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-07-17 12:49
vadå war
Uppsala Roots & Culture
Uppright Musicant

2007-07-17 13:01
vad e war?

2007-07-17 13:10
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-07-17 20:52
WoW är inte så krävande, jag kan till och med köra det rätt schyst med ett Intel GMA 945/950, vilket knappt är ett riktigt grafikkort.
"Because the organizing power of labor is the only real threat to a fascist government, labor unions are either eliminated, or are severely restricted."

2007-07-17 21:08

Jag hade en rätt sunkig laptop innan, det laggade tusan i 40-manna raids.. men det finns laptops där det funkar prima, dock ska man ha högt ram, bra grafik och en stadig processor.

http://www.myspace.com/dirtydonline

2007-07-18 02:12
Om du köper en bärbar dator med dåligt integrerat grafikkort behvöer du bara se till att maskinen har tillräckligt mycket ramminne för att grafikkortet skall kunna låna det utan att du får lida.

Allt är relativt, som tidigare sagts. Jag kan lira spel på min 4 år gamla IBM-maskin med 512MB SDRAM, 1,9GHz P4 och ett Radeon M6-kort, vilket är helt värdelöst. Eftersom jag dock inte alls är en gaymer och inte spelar så struntar jag blankt i att jag får köra på lite lägre grafik och stå ut med lite framedropping i stridens hetta.

2007-07-18 09:18
men vad tycker ni att jag ska lägga ut för den då?
tänk på att jag inte är rik!

2007-07-18 10:27
Rullar på bra på min laptop. Sony Vaio FE-31M. Har säkert kommit bättre modeller nu, köpte min i december.
Livet är en hora och du har inga pengar.

2007-07-18 10:53
Lägg ut så att du får en vettig maskin i övrigt. Du brukar få en tvåkärnig processor och åtminstone 1GB ram för typ 7500 spänn, finns säkert ännu billigare om du spanar lite på nätet.  

2007-07-18 11:10
Min polare köpte den här och är fortfarande nöjd, den fixar det mesta även om den är några månader gammal.

2007-07-18 13:05
lägsta pris 18000...det är sånt jag har råd att drömma om men verkligen inte köpa

2007-07-18 13:22
Skall du ha en laptop med schysst prestanda för spel, då kostar det därefter :/

2007-07-18 14:10
men det e det som e grejen, jag behöver inge super dator som tar alla spel...bara en som tar wow :)

2007-07-18 14:28
"Maybe i could get mjältbrand"
"jag har ½ gram jag ska rulla fram blatte jag fick det av david (david)"

2007-07-18 18:23
Japp den duger absolut för att spela WoW med..
http://www.myspace.com/dirtydonline

2007-07-19 09:00
nice!...det är typ det priset jag är ute efter! tack så mycket!

2007-07-19 13:18
Det var bra pris. Tänk på att ASUS bara gör kraftigare maskiner och således ligger lite dyrare i pris. Håll dig borta från HP (när det gäller spel, bra till annat) och spara till ovan nämnda ASUS-maskin. Har du inte råd/tid, kika på Acers utbud. Du klarar dig dock långt i WOW på ett 7600-kort.