I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

vad ser jag mp4 å wmw filer med?

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2007-07-14 13:39

vad ser jag mp4 å wmw filer med?

ja, som rubriken säger
Jag har ju vlc media player och windows media player, men dessa kan tydligen inte spela upp mp4 å wmw, möjligtvis wmw, men då hackar det som fan. jag drog ner ett filmklipp som det stod mp4 på, då poppade min winamp upp å spelade enbart ljud på filen?
Har dessutom K-lite Codec pack 3.1.5. Basic, vilket bör räcka??

e så kass på sån här skit, så all hjälp vore tacksamt :P

peace

You´re not a bigshot, you´re not even a mediumshot...you´re an asshole!!

2007-07-18 17:04
dra ner o installera k-lite mega codec sa kan du spela alla format sen pa media player classic som foljer med.

vlc e skit!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-07-18 17:09
vlc fungerar till både mp4 och wmv-filer.

Anledningen till att mp4-filen startades i winamp är att mp4 multimediaformat som lagrar både ljud och video, din dator uppfattade det som ljud och således startade winamp.

vlc är skiten.
Iklädd lappmössa höjde Skellefteås lagkapten Hardy Nilsson SM-bucklan inför 12000 åskådare i Scandinavium och miljontals tv-tittare.
Äntligen fick Skellefteå AIK sitt första SM-guld i ishockey!

2007-07-18 19:16
VLC är grymt, och funkar för mig iaf med både mp4 och wmv.
"Because the organizing power of labor is the only real threat to a fascist government, labor unions are either eliminated, or are severely restricted."

2007-07-18 19:35
Kan mkt väl vara så att en konflikt uppstår mellan ditt codecpaket och vlc. Hade du endast haft vlc installerat så hade det antagligen gått att spela filerna (om de är intakta och välgjorda, kan ju vara det som spökar.) Så mitt råd är att avinstallera codecpaketet, och alla andra codecs du finner. Det enda (i stort sett) som vlc ej klarar, mig veterligen, är .mov och .ram (apple och real media), som du behöver externa codecs/spelare för. 
Gillar: http://www.slagskottfilm.com/

2007-07-18 19:38
Vid en kompabilitetsundersökning verkar det klara även .mov, men ej .ram. Källa: Vlc/features
Gillar: http://www.slagskottfilm.com/