I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

bästa webdesign prog.

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2007-07-12 20:49

bästa webdesign prog.

Vad är simplaste webdesign programet ? simplast och bäst, lättast att använda osv osv .. har köpt min första domän och behöver lite kick start!

HEY! File sharing is a crime and I'm not going to be anally raped just so you can listen to Usher!

2007-07-12 21:26
googla lite ?
No comment

2007-07-12 21:29
det beror nog på vilken nivå du tänkte lägga dig. dreamweaver är nog en bra kompromiss... mycket klicka och dra men möjlighet att göra mer än så.
"your mom is so stupid, she thought tupac and biggie smalls were value-meals!"
Graffare

2007-07-12 21:38
notepad är ju helt klart enklast, ett pluss är ju att de startar på en halv sekund, och ett minus är att de inte finns nån inbyggd ftp. ;(

2007-07-12 21:53
blir alltid trött på folk som ska stoltsera med sina kunskaper inom det oerhört svåra "programmeringsspråket" html genom att skriva notepad....

nej. notepad är inte en bra htmleditor. hur duktig man än är på att koda är det skönt med lite funktionalitet inom området. det spar man mycket tid på.

själv använder jag textmate, som är ypperligt om man inte behöver wysiwyg. men det är för os x, vet inte vad det finns för motsvarighet till pc.
Graffare

2007-07-12 22:03
han nämnde inte att han skulle ha det till html, de kan lika gärna vara xml eller php han håller på med?

sen så frågade han om ett simpelt program som man "webbdesignar" i. och på pc kör man notepad, och mac finns de många bra liknande prgm.

2007-07-13 00:06
okej som ni märker är jag helt okunnig inom området..
jag har alltså köpt mig en hemsida och tänkte rusta upp den lite nu över sommaren och sätta mig in lite i dreamweaver så nu är det problemet ur världen. Men vad ska jag göra då?
Vad bör jag arbeta med? HTML? PHP? CSS?
Nu skäms jag eftersom jag gått webdesign i fryshuset haha :(
HEY! File sharing is a crime and I'm not going to be anally raped just so you can listen to Usher!

2007-07-13 00:13
html + php är väl en bra ide
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-07-13 00:18
okej då kör jag igång

2007-07-13 02:05
veCn. notepad är knappast optimal för php eller xml heller.
en bra editor har märker väl iaf ut synta i olika färger?

det enda bra med notepad är att det finns förinstallerat.

angående språk, det beror på vad du ska ha sidan till. är det din personliga statiska sida så skippa php och den biten i början annars kommer det bli tungt!

2007-07-13 02:16
Vad vill du göra med sidan? Börja med Dreaweaver, kolla vad som händer i koden för att få en kännsla av hur HTML fungerar.
PS. Your cunt is in the sink

2007-07-13 04:33
Jag vill ha den som artist sida, med flikarna Media bilder kontakt blablabla..
har gjort en layout i photoshop. men vad jag förstått är d bra att klippa upp layoten i olika bitar..
har inte fått hemsidan än, någon som vet om man får den så fort man pyntat fakturan eller hur funkar det?
anywhooo.. är det någon som är bara LITE kunnig inom dreamweaver som kan tänkas guida mig eller hjälpa mig lite smått genom msn t.ex.. när jag fått sidan vill säga! ?

2007-07-13 11:40
Vad bör jag arbeta med? HTML? PHP? CSS?
Nu skäms jag eftersom jag gått webdesign i fryshuset haha :(

Vad fan lär de ut egentligen?

Iaf.. Notepad++ (INTE vanliga notepad.exe) om du vill ha en basic editor.

Annars så finns Aptana eller Dreamweaver (om du ska bara hålla på med js, css, html)

Om du vill hålla på med serversideprogrammering så finns det Netbeans (JSP), Dreamweaver (PHP) och Visual Studio (.NET)
There are no stupid questions, just stupid people - Mr. Garrison

2007-07-13 11:44
Jag kör med Notepad2 (kanske samma sak som Notepad++?) och den är relativt enkel =)

2007-07-13 13:01
http://notepad-plus.sourceforge.net/uk/site.htm

Det är inte samma sak som Notepad2.

2007-07-13 14:38
Kolla om det finns video tutorials. Det var så jag lärde mig Flash.
PS. Your cunt is in the sink

2007-07-13 14:41
varför kan inte alla bara få använda vad de vill. att i början skriva i notepad är ju kalasbra om man verkligen vill lära sig. sedan när man kan, det är då man kan börja ta hjälp av program. tycker jag!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-07-13 17:02
men som sagt jag har gjort en layout till sidan, inte uppklippt dock..

2007-07-14 16:58
Notepad med inbyggt syntax, ftpklient, flikar, kodutforskare, färgväljare m.m

Pspad.com

Rekomenderas varmt!
...och det är det som är så fint med whoa!

2007-07-14 16:59
...och det är det som är så fint med whoa!

2007-07-14 18:10
dreamweaver och sen brukar jag kompletera med editpad....
Martian Ambassador: Ack! Ack! Ack!

2007-07-14 18:11
och alltså: Dreamweaver är det bästa programmet (eller var iaf för ett par år sedan)
Martian Ambassador: Ack! Ack! Ack!

2007-07-14 18:15
dreamweaver kan man ju använda för att generera kod som man sen klistrar in i sina dokument. så gör jag, men jag skulle aldrig någonsin komma på tanken att bygga hela webben i det programmet. jag ogillar verkligen avsaknaden av kontroll

2007-07-14 21:54
jag har börjat köra Coda till Mac
http://www.panic.com/coda/

funkar rätt bra, några småfel som stör mig men på det hela
så är det rätt bra

2007-07-14 22:22
men haha ni rekommenderar en nybörjare att börja knacka kod i notepad, jösses..

2007-07-15 01:14
jo, haha!

men men..

2007-07-15 02:06
Själv trivdes jag med Homesite som nybörjare utan en tanke på att bli seriös i det hela som att köra notepad då det inte är programmet i sig som är bra, utan programmeraren.
''I haven't done any drugs or smoked a joint or nothing for a whole week, man.<br>And I feel so good, I want to get high. You know what I mean?''

2007-07-15 23:15
www.webdesignskolan.com

Där kan du lära dig grunderna.
That's just stupid.

2007-07-16 00:15
mystic- ja det är klart? varför inte tvinga sig till kunskap redan från början? det är ju inte precis så att en bilbyggare bygger en hel bil, och sen när sig hur den är uppbyggd, eller hur?

2007-07-16 03:31
Hej allihopa...

Jag är webdesigner och använder mig av:
Dreamweaver
AceHTML Freeware
Photoshop 7.0 - CS2.0

Har ca 6 års erfarenheter, så är det någon som behöver hjälp med något så tveka inte att ta kontakt med mig, jag hjälper så gärna.

Ni kan nog inte nå mig så enkelt på whoa men hade tänkt att bli lite aktivare här, annars prova msn:

[email protected]
Säg att ni fick min mail från whoa och att jag erbjöd hjälp.
Annars har jag ingen koll på folk, för många.

2007-07-16 09:25
mystic- ja det är klart? varför inte tvinga sig till kunskap redan från början? det är ju inte precis så att en bilbyggare bygger en hel bil, och sen när sig hur den är uppbyggd, eller hur?

Ja men man kan åtminstone använda en editor som har syntax highlighting.. lagom kul att inte kunna se exakt vart man har skrivit fel. Det är ingenting fel på att använda en enkel textredigerare, men notepad suger som en textredigerare.

dreamweaver kan man ju använda för att generera kod som man sen klistrar in i sina dokument. så gör jag, men jag skulle aldrig någonsin komma på tanken att bygga hela webben i det programmet. jag ogillar verkligen avsaknaden av kontroll

Du vet att det finns en "Code View" i Dreamweaver?

2007-07-16 11:59
fuck_this_shit ja det är klart jag vet. jag har sysslar med det här i tio år. och efter tio år, kanske tre av dom användandes dreamweaver vet jag att jag inte tycker om programmet. det är ju en fråga om smak, men ändå. och okej, att använda en lite bättre texteditor är väl bra, men nog ska man ändå lära sig felsöka sin kod utan higlights
Producent

2007-07-16 12:33
Finns ett program som heter NoThinker¤ 3.5
Man behöver inga förkunskaper, bara klicka så blir din sida som 2advanced eller något annat flashigt värre ni sett smöra runt på nätet ;)
Since 1984
@realgizlee // twitter