I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Problem med YouTube och ljudet.

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2007-07-10 10:25

Problem med YouTube och ljudet.

Har haft problem ett tag med YouTube på denna dator. Jag kan inte höra någonting. Det är ljudlöst. Men bara på YouTube's sida, jag kan höra ljud å sånt från andra sidor. Jag har flera datorer och det är bara på den här som det inte funkar. Det har funkat perfekt innan. Kan det vara någon inställning på datorn som gör att det knasar? eller liknande?

Tacksam för hjälp :)

2007-07-10 16:44
hm..syns högtalar ikonen längst ner vid klockan?
Adjöö..adjööö saa jaaag

2007-07-16 18:03
nä det gör den inte

2007-07-16 19:16
Om det BARA är på Ewtube så lär du ha råkat sänka eller mutea ljudet i just deras applikation, sådan information sparas på deras sida. Om det är samtliga flashapplikaationer (Youtubes filmer visas med en flashspelare) så är det garanterat något i dina flashplayerinställningar som är galet. Prova att se random flashfilm eller spela random flashspel och se om det blir någon skillnad. Om inte kan du prova att ladda ned en ny version av flashplayer på Adobes hemsida och se om det  blir någon förbättring.

Vad det gäller "högtalaren vid klockan" så bör det inte spela någon roll då du hör övrigt ljud. However så kommer du åt samma meny via kontrollpanelen -> ljud (förutsatt att du använder Windows).

2007-07-16 22:55
Okey om högtalarna inte finns så, är det ett bugg i flash 9, som gör att ljudet försvinner när man vill kolla nåt i youtube, det har hänt mig..men det ska finnas ett fix till det..just nu kommer jag inte ihåg varifrån jag ladda ner fixet. Men om nån vet länken?

Fixet jag har heter missing-flashplayer9fix.reg   om det är någon som vet? annars så får jag väl skicka den till dig på nåt sätt om det är så du vill?

hoppas det fixar sig annars!
Adjöö..adjööö saa jaaag

2007-07-16 23:29
Prova detta.

Verkar som det kan vara lösningen på ditt problem. Om inte annat så fick jag en rad träffar som verkade vettiga då jag sökte efter flash player 9 sound fix på Google. Remember, it's your friend!

Groupie

2007-07-16 23:47
Har haft samma problem en längre tid, lyckade äntligen fixa det genom att lägga till strängen i regedit! Funkade inte på första försöket men efter ett försök till fungerade det.

Jag tackar och bugar för länken!

2007-07-17 00:35
Sawert p19

damn du hittade den =) fast den jag menade då är det ett .reg fil och då slipper man hålla på ändra..men det är sak samma bra jobbat =D
Adjöö..adjööö saa jaaag

2007-07-17 17:47
aaa avinstallerade flash player för det verkade vara den som kraschade ljudet. Men nu när jag försöker installera om det så kommer typ en windows antivirus grej upp å då går det inte att installera. ska testa länken du skickade iaf :) tack för allting

2007-07-17 18:03
tack det funkade :D :D