I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Ta bort ett program

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2007-07-08 18:03

Ta bort ett program

PROOOBLEM!

Jag ville ta bort mitt Utorrent som jag hade på datorn så jag gick till Lägg till & ta bort, men programmet fanns inte med på listan. Skumt. Då gick jag in på C hårddisken, Program Files och raderade Utorrent mappen. Men ändå så fungerade programmet. :S Då sökte jag på Utorrent på sökgrejen och då kom det upp en mapp och två filer. Raderade allting och tömde papperskorgen. Programmet funkar ändå när jag testar att ladda ner något. Söker igen på sökgrejen och samma filer kommer upp. De går tydligen inte att ta bort?

Vad ska jag göra? Jag vill inte ha det programmet på min dator

Tack på förhand <3

Graffare

2007-07-09 00:50
Kolla vart genvägen till Utorrent går (höger klicka på ikonen > egenskaper och kolla vart sökvägen; mål går. )Min går till "C:\Program\uTorrent\utorrent.exe")
 sen tar du bort det där ifrån bara.

Men se kommer frågan varför du ska ta bort ett program som är 173 mb stort ;)

2007-07-09 02:01
kb menar du väl, VeCn?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Graffare

2007-07-09 02:39
haha så ovan att skriva kb, men klart jag menande det ;)

2007-07-09 10:08
Finns programmet i fråga inte i Lägg till/Ta bort program, så skulle jag ha kollat under startmenyn. Där brukar program ha uninstaller.
Men det kanske är sent nu, så får luta mig på VeCn och hans inlägg.

2007-07-11 21:55
jag har ingen genväg och programmet ligger inte i startmenyn heller. men när jag söker på utorrent så kommer det här upp:

PRINTSCREEN

men om jag tar bort dessa filer och tömmer papperskorgen så är de tillbaka när jag söker på utorrent igen. =/

2007-07-11 22:58
men det står ju vart det ligger på c eller hur? Gå dit radera och töm papperskorgen så borde det vara borta.
På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en.

2007-07-11 23:05
mattheew, det är precis det jag gör med filera kommer tillbaka..

2007-07-11 23:12
Varför vill du ha ta bort det ?
På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en.

2007-07-12 10:43
Prova installera det på nytt, och avinstallera det korrekt genom;

Lägg till/ Ta bort el. Startmenyn -> Program etc.. (ingen garanti på success, så välj själv)
Om det mot förmodan inte skulle finnas där, så prova sök upp uninstallern. Den måste ju förkattsen finnas. Att behöva radera allt manuellt låter ju helt sjukt.

Jag har själv utorrent, men sitter på jobbet just nu, så kan inte kolla själv om jag har det under LT/TB el. Startmenyn.

2007-07-12 10:49
mattheew, vill ta bort det för att jag inte vill det bara..