I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Datorn fryser när jag använder USB

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

   

2007-07-08 04:43

Datorn fryser när jag använder USB

Hej!

Jag har fått lite problem med min dator som jag skulle behöva ha hjälp med.
Tidigare idag så kopplade jag in min gammla Mp3 som jag inte har använt på ett tag, fyllde den med musik, tog "Säker borttagning av maskinvara", och drog sedan ut Mp3:n.
Sen när jag skulle sätta på datorn nästa gång så gick det inte, hela skiten frös bara när jag kom till Windows-loggan i början.
Så jag startade om ett flertal gånger, men inget funkade.
Tillslut lyckades jag komma in på systemåterställning, och återställde datorn till den 4:e typ.
Då gick det att få igång skiten, men det gick väldigt långsamt.
Jag märkte även att den inte fick någon kontakt med någon av mina USB-grejer, som tex. mikrofonen och iPoden.

Så, nu skulle jag sätta på datorn igen, men det går inte, fryser vid Windows-loggan. Då säger en polare "dra ut alla USB:er och kolla om det funkar bättre", och se på fan, då startar datorn utan problem. Allt funkar fint.
Sen när jag går in på "Den här datorn" så ser jag något som jag inte har lagt märket till förut, som heter "Lokal Disk K" som även har ett frågetecken på sig.
När jag dubbelklickar på den så står det "K:/ refererar till en plats som inte finns tillgänglig. Det kan vara en hårddisk på den här datorn eller ett nätverk. Kontrollera att disken är korrekt ansluten och att datorn är ansluten till Internet eller nätverket. Försök sedan på nytt. Om platsen fortfarande inte kan hittas kan det bero på att informationen har flyttats till en annan plats."

Så, vad är det som spökar?
Jag kan som sagt inte ha någon USB inkopplad utan att hela datorn lägger av, vilket känns jävligt surt.

Kan som sagt ingenting om datorer typ, men skulle vara tacksam för hjälp!

Konse''