I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Bästa mediespelaren rent kvalitetsmässigt?

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2007-06-29 18:43

Bästa mediespelaren rent kvalitetsmässigt?

Har som vana att alltid använda Winamp just för att playlisten och sökfunktionen är så smidig på nå vis. Ljudkvalitén känns lite lådig dock och oren på något vis, går väl att justera till en viss del, men tycker aldrig det blir riktigt bra. WMP känns bättre med renare ljud, men det blir alltid nästan outhärdligt vasst medan basen inte känns så tung på något vis, går också att justera till en viss nivå, men... ändå.
   Kanske värt att säga att jag inte är vidare ljudkunnig eller någon slags ljud-nörd överhuvudtaget, men jag har aldrig testat andra än dessa två på datorn, någon som känner till en spelare med ypperligt ljud?

Intressepenisen hårdnar!

2007-06-29 21:23
Itunes.
Watch me get down in your Province, town, or populace
Cause in my life, rhyme is Prime, posses the matrix like Optimus

2007-06-29 22:04

Itunes funkar väl till PC? Som sagt, inte nån kunnig tjomme på detta.

Intressepenisen hårdnar!

2007-06-29 22:16
Ja, Itunes funkar till PC, men själv tycker jag att Winamp med en MMD3 skin är det bästa ;)

2007-06-29 23:32
MMD3-skin, är det nån slags skitporr ifall jag laddar ner den?
Intressepenisen hårdnar!

2007-06-29 23:54
Itunes helt jävla klart
^ Smart sagt.

2007-06-30 05:39
om du hoppar in på winamp.com och så kan du kolla bland deras plugins, de har en del som skulle kunna intressera dig :)

dock så förstår jag inte hur en "okunnig" och "inte ljud-nörd" kan klaga på ljudet :)
"angel headed hipsters burning for the ancient heavenly connection to the starry dynamo in the machinery of night,"

2007-06-30 11:46
foobar tar det mesta =)

2007-07-08 01:55
Jag gillar WMP, lät att justera ljuset på filmer där. Har inte kunnat det i någon anna jag har testat.

2007-07-08 06:34
foobar är utan tvekan bästa musikspelaren till PC.
Det kan vara lite pilligt att få det som man vill i början, men du kan och andra sidan få den precis som du vill.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-07-08 16:00
Ljudkvalitén bestäms väl av filen du spelar i kombination med ljudkort och högtalare? Musikspelare handlar väl mer om att ha en som uppfyller dina behov som t.ex. playlist, utseende, filmspelare etc? Och att de inte drar för mycket datorkraft om man ska ha den på när man gör någonting annat.
http://felidae-music.com

2007-07-08 16:30
Skulle vilja ha något som är som Itunes men slippa hålla på med id3-tag´s, någon som vet något bra program?
When we're good they never remember. When we're bad they never forget.

2007-07-08 18:04
Jag gillar winamp, itunes är de sämsta skiten ja kört.
"Maybe i could get mjältbrand"
"jag har ½ gram jag ska rulla fram blatte jag fick det av david (david)"

2007-07-08 19:07
Jo men det är rätt så skönt att kunna sortera och betygsätta så som man kan i Itunes.
When we're good they never remember. When we're bad they never forget.

2007-07-09 14:07
Lägger självklart min röst på Foobar.
// pause

2007-07-09 15:06
Han frågade kvalitetsmässigt, inte den so har snyggast layout. Men en sak har du rätt i, Winamp är bäst.

Nej, då är foobar utan tvekan bättre än winamp.
Enda fördelen jag kan se med winamp är, hmm, vet inte.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-07-09 15:34
Men vafan, som sagt, kvaliteten mellan mp3spelare spelar ingen roll så vidare mp3spelaren inte om-enkodar musiken till sämre kvalitet. Det som bestämmer kvaliteten på musiken är ljudkort+låtens bitrate+ljudkortet. Kör med den mp3spelaren som har funktioner som passar dig, bäst layout och inte drar för mycket datorkraft. Vill du ha bättre "kvalitet" kan du lika gärna köra med winamp, finns inget bättre "kvalitetsmässigt".
http://felidae-music.com

2007-07-09 16:57
Winamp plugins som kan vara av intresse för dig.

länk
länk
länk
länk
"angel headed hipsters burning for the ancient heavenly connection to the starry dynamo in the machinery of night,"

2007-07-09 18:15
VLC player, för den krånglar aldrig , spelar upp ALLT (ljud/video)verkligen. å det med ljudkvalite som nån sa innan beror mäst på dina högtalare, ljudkort och själva datorn.
S-O-L-I-D(Situationer-och-livet-i-dag)
WWW.SOUNDCLICK.COM/SOLIDP

2007-07-09 18:26
Media Monkey är en riktig höjdare. Är väl egentligen en iTunes-kopia men gudskelov inte skriven av Apple, så man slipper massa bök med t.ex. uppkoppling till iTunes-store, samt konverteringsformat osv osv.
Gillar: http://www.slagskottfilm.com/

2007-07-09 20:12
Kvalitén på en spelare behöver inte att ha med ljudet att göra.