I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Dator -> TV upplösning

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2007-06-24 14:04

Dator -> TV upplösning

När jag kopplar datorn till tv'n så kan jag aldrig få rätt upplösning då tvn har en upplösning på 1336 * 768 eller något liknande och den inställningen finns inte på datorn, så finns det något sätt att lösa det på så en del av bilden inte hamnar utanför?

2007-06-24 17:11
om du kör dubbla skärmar (dual view), kör tv - dator och inte dator - tv. det hjälper mig iaf, då får datorn en cp upplösning.
 i get more pussy then panty!

2007-06-24 18:28
beror lite på kabel och även lite på din panel som sitter i teven. kör du dvi-hdmi kabel kan det vara cp har jag för mig...

om du kör en analog kabel kan du få 1360x768 iaf. dvs: komponent eller vga.

nyare drivare brukar ha dem upplösningarna färdiga, annars brukar det gå att lätta till egna upplösningar. sen får du ju köra twinview eller dualview eller vad det nu heter och inte klona skärmen...

2007-06-24 22:03
okey okey, mjo kör dvi-hdmi så det kanske är det som är felet då.

2007-06-25 19:51
får du typ maximalt 1198x668 eller nåt sånt kan det ha med det att göra. vet att jag satt och pilla på kusinens tv och hans dator... blev inte bättre än så tyvärr. googlade och upptäckte att det berodde på om teven stödde någon tjofräs... eller rättare sagt om panelen var förberedd för någon teknik som ordnade upp det. jaja stört iaf. testa också att byta drivare samt skippa vista..