I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2007-06-22 13:05

Svart skärm.

Tja

beställde hem nytt moderkort, grafikkort och en ny hårddisk. Nu när ja kopplat in allt osv och ska starta upp datorn så blinkar skärmens gröna knapp bara och verkar helt livlös. Tänkte att ja hade för lite kräm i mitt nätagg så ja drog och fixxade ett nytt men det var tydligen inte heller problemet.

Skärmen blinkar asså grönt och får ingen som helst kontakt med själva datorn. Har googlat sönder mig och hittat en hel del med samma problem men ingen med nått vettigt svar.

tack på förhand...

skojjainte

2007-06-22 14:01
NÅGON?
skojjainte

2007-06-22 15:24
vad är de för saker i burken?
/Shadow

2007-06-22 15:43
köp en ny skärm? din dator kanske behöver en högupplösnings skärm den jag har nu måste ha en 30 tums skärm :S annars så pajjas grafikkortet..

2007-06-22 17:02
det där tror jag verkligen inte är problemet, det krävs snarare ett visst graffikkort för att köra en 30" mac/dell eller vad du nu har.

gör detta,

kolla om grafikkortet behöver kopplas till nätagget direkt, brukar vara kontakter på den ibland,

kolla så det sitter i ordentligt,

funkar ditt ram på den nya datorn?

kolla om du har någon kompis som har en dator där du kan testa dina delar, grafikkortet , moderkortet osv.

hur är det med processor?
"angel headed hipsters burning for the ancient heavenly connection to the starry dynamo in the machinery of night,"

2007-06-23 12:05
afflaf P21

Efter jag har kollat runt och hört av folk så tror ja det är processorn som är bränd. Jag har ju bytt ut allt utan minnena och cpu´n

tack för hjälpen
skojjainte

2007-06-23 19:30
köp en ny skärm? din dator kanske behöver en högupplösnings skärm den jag har nu måste ha en 30 tums skärm :S annars så pajjas grafikkortet..

Skitsnack, du har ju uppenbarligen ingen aning om vad du pratar om.
Förövrigt så har storleken på en skäm ingenting med upplösningen att göra.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-06-24 03:21
Testa skärmen i en annan dator för att se om den funkar eller inte. Låter dock som om datorn in skickar några vettiga signaler till skärmen vilket gör att den fortsätter i viloläge.
That's just stupid.

2007-06-24 12:56
SkankyWhore

det stämmer till 99%
det krävs ett visst grafikkort för att köra vissa 30" skärmar men utöver det så stämmer det :)
"angel headed hipsters burning for the ancient heavenly connection to the starry dynamo in the machinery of night,"