I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2007-06-04 20:33

Mac-hjälp

Har precis införskaffat mig en MacBook och det är min första Mac. 

Eftersom jag är helt lost på denna front så klarar jag inte ens en sån grej som att installera ett program. Jag har försökt installera RealPlayer men det går inte så bra, jag kan ta hem installationsfilen men längre än så kommer jag inte. Datorn har inget program som kan öppna den. Jag hittade en grej som heter Installeraren men förstår inte hur den fungerar. 
Jag tänkte att nån vänlig själ kanske kunde hjälpa mig... 

One chapter a day

2007-06-04 20:45
När man installerar ett program på Mac brukar det finns två procedurer:

1. Man drar helt enkelt programmet till sin Applications/Program folder.
2. Man öppnar och går igenom en installation wizard.
http://www.petar.se

2007-06-04 20:51
Menar du installeringsfilen som man tar hem att man drar den till Program folder?

Whats installation wizard?

Observera att det är ingen nörd som sitter bakom denna skärm... Därav dessa - förmodligen - konstiga frågor.
One chapter a day

2007-06-04 22:46
Jag brukar vanligtvis bara kunna klicka på dem och sen installeras det fint. Ifall det är några filer som ska dras till disken så brukar det vanligtvis stå.

2007-06-04 23:51
Det fixade sig. Kommer sitta ett tag för att klura ut hur det funkar :)        
One chapter a day

2007-06-05 01:48
Fast jag kom på en ny fråga,
om man har en Sony Ericson W700i och vill koppla in den i sin MacBook för att föra över filer, kan man göra det?
För det går inte att installera PC Suite och det händer ingenting när man stoppar i USB-kabeln i telefonen och kopplar den till datorn.
One chapter a day

2007-06-05 06:15
testat att googla eller gå in på Sony Ericssons sida och kolla?
"angel headed hipsters burning for the ancient heavenly connection to the starry dynamo in the machinery of night,"

2007-06-05 11:03
klistra en mactråd också då! "tips för dig som bytt till mac"? program, inställningar...?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-06-05 11:41
Zoned du kan alltid skicka över via Bluetooth . Bläddra på enhet tror jag det heter.

Systeminställningar/bluetooth/ställ in ny enhet
Varför ?

2007-06-06 16:19
det ordnade sig ändå =) tack för hjälp iallafall

börjar hajja allt nu
One chapter a day